والنتینا ماتویینکو رئیس شورای فدراسیون روسیه (مجلس سنا) روز پنجشنبه در پیامی به علی لاریجانی رئیس مجلس شورای اسلامی با ابراز تسلیت شهادت شماری از هموطنان بر اثر دو حمله تروریستی در تهران، نوشت: ملت ایران را نمی توان با اعمال تروریستی ترساند.

به گزارش جماران، ماتویینکو در پیام خود افزوده است: جنایت وحشیانه تروریست ها علیه نمایندگان مجلس شورای اسلامی و نماد دولت ایران، نشانه بی رحمی، رذالت و بی شرمی آنها است.
ماتویینکو همچنین قاطعانه این عملیات تروریستی را محکوم و تصریح کرده که ملت ایران را نمی توان با اعمال تروریستی به هراس انداخت.
رئیس شورای فدراسیون خاطرنشان کرد: سفارش دهندگان و مجریان این واقعه تروریستی نیز از مجازات مصون نمی مانند.
ولادیمیر پوتین رئیس جمهوری روسیه هم دیروز در پیامی به حسن روحانی همتای ایرانی خود، حمله تروریست ها به تهران را محکوم کرد. 
ویاچسلاو والودین رئیس مجلس دومای روسیه نیز در پیامی به لاریجانی همتای خود، ضمن ابراز همدردی، اقدام های تروریستی روز چهارشنبه در تهران را محکوم کرده است.
دیروز (17 خرداد) در دو حمله تروریستی جداگانه، ساختمان مجلس شورای اسلامی و حرم امام خمینی (ره) هدف تیراندازی مهاجمان انتحاری مسلح قرار گرفت که بر اثر ان 17 نفر شهید و حدود 50 نفر دیگر نیز مجروح شدند.
به گفته منابع امنیتی، با هوشیاری ماموران حرم مطهر امام خمینی(ره)، یکی از مهاجمان انتحاری قبل از اقدام مورد اصابت گلوله قرار گرفت و فرد انتحاری دیگر نیز خود را منفجر کرد
گروه تکفیری تروریستی داعش مسئولیت این حملات را بر عهده گرفته است. 

 

 

انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.