یک مقام آمریکایی در گفت و گو با سی ان ان عربی اعلام کرد: قطر با اعلام آماده باش کامل، نیروهایش را در مرز با عربستان مستقر کرده است.

به گزارش جماران از شبکه خبری سی ان ان عربی، این مقام آمریکایی روز چهارشنبه با بیان اینکه آمریکا تحرکات نظامی قطر را رصد می کند، افزود: این کشور ضمن هشدار به عربستان، امارات و بحرین اعلام کرده هر کشتی که وارد آب های منطقه ای قطر شود، مورد شلیک قرار خواهد داد. 
این مقام آمریکایی افزود: آمریکا با تشدید تشنج در روابط قطر و همسایگان آن، افزایش فعالیت نظامی قطر را تحت نظر قرار داده است. قطر با وارد دانستن احتمال مداخله نظامی از مرزهای جنوبی این کشور با عربستان، نیروهای خود را در حالت آماده باش کامل قرار داده است به طوری که ارتش قطر 16 تانک نوع لیوبارد را از انبارهایش در دوحه بیرون کشید.
این مقام آمریکایی به سی ان ان عربی گفت: وزارت دفاع قطر با ارسال پیامی به دولت های عربستان، امارات وبحرین در 5 ژوئن ( 15 خرداد) نسبت به ورود کشتی های این سه کشور به آب های منطقه ای قطر هشدار داده اعلام کرد در صورت مشاهده چنین وضعتی آن را مورد حمله قرار می دهیم.
مقامات آمریکایی گفتند که اوضاع قطر بر عملیات ارتش آمریکا وامنیت قطر تاثیر نمی گذارد. 
عربستان و تعدادی از کشورهای هم پیمان آن از جمله بحرین، امارات متحده عربی، مصر، دولت مستعفی یمن، مالدیو و دولت شرق لیبی دوشنبه گذشته با ادعای حمایت قطر از تروریسم، روابط دیپلماتیک خود را با دوحه قطع کردند. 
اکنون مرزهای هوایی، دریایی و زمینی این کشور با بحرین، امارات متحده عربی و عربستان بسته شده است. شرکت هواپیمایی قطر نیز در پاسخ به اقدامات ریاض، همه پروازهایش را به عربستان لغو کرد. عربستان روز گذشته اعلام کرد، دیپلمات های قطری 48 ساعت فرصت دارند از ریاض خارج شوند و شهروندان قطر 14 روزه باید خاک عربستان را ترک کنند. 
در پی این تنش سیاسی بهای نفت افزایش یافت و قطر اقدام این کشورها را غیرقابل توجیه و بی اساس خواند. 

 

انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.