به گزارش جماران؛ نعمان کورتولموش معاون نخست وزیر ترکیه گفت: همزمانی حملات تروریستی روز گذشته در ایران با بروز بحران در روابط قطر با برخی کشورهای منطقه تصادفی نیست.

وی شب گذشته طی سخنرانی در یک مراسم افطاری در استانبول، با اشاره به بحران ایجاد شده در روابط قطر با برخی کشورهای عربی منطقه افزود: چندین کشور عربی به بهانه این که قطر از گروه های تروریستی حمایت می کند، روابط خود را با این کشور قطع کرده اند که در صورت ادامه یافتن آن، بحران جدید و خطرناکی منطقه را فراخواهد گرفت. 
وی ضمن محکوم کردن حملات تروریستی روز گذشته در تهران بیان کرد: بلافاصله پس از بحران قطر، داعش در تهران دست به حمله تروریستی زد که این عملیات تروریستی آن هم همزمان با بحران قطر قابل تامل است.
وی به تشریح شرایط امروز منطقه پرداخت و ادامه داد: امروز یک میلیارد و 700 میلیون مسلمان در جهان از مراکش تا اندونزی زندگی می کنند که به لحاظ جغرافیایی و منابع خدادادی بسیار غنی هستند اما به دلیل دخالت قدرتهای بزرگ و بروز جنگ و ناامنی در این کشورها، شرایط خوبی را در کشورهای مسلمان شاهد نیستیم.
معاون نخست وزیر ترکیه با اشاره به مبارزه و درگیری با گروههای مختلف تروریستی در داخل کشور ترکیه نیز گفت: ترکیه هم به عنوان یک کشور مسلمان در منطقه، امروز در ابعاد مختلف با تهدیدهای بزرگی رو به رو بوده و در نتیجه تهدیدهای تروریستی آسیبهای جدی دیده است.
کورتولموش با طرح این سوال که چه کسانی این ترورها را ترتیب داده اند؟ چه کسانی از این سازمانهای تروریستی حمایت کرده و این روزهای دهشتناک را به ارمغان آورده اند؟ اضافه کرد: امروز گروههای مختلف تروریستی اعم از داعش، پ.ک.ک، پ.ی.د و دیگر شاخه های تروریستی در منطقه به راحتی دست به اعمال تروریستی می زنند و بدانید که در پشت این حملات تروریستی چند کشور بزرگ با امکانات اطلاعاتی وسیع قرار دارند.
نعمان کورتولموش معاون نخست وزیر و سخنگوی دولت ترکیه، روز گذشته با صدور بیانیه ای، حادثه تروریستی در تهران را محکوم کرده و خواستار مقابله جدی منطقه با همه گروه های تروریستی شد.
صبح چهارشنبه(دیروز) در دو حمله تروریستی جداگانه، ساختمان مجلس شورای اسلامی و حرم امام خمینی(ره) هدف تیراندازی مهاجمان انتحاری مسلح قرار گرفت که تاکنون شهادت 13 نفر و مجروح شدن 52 نفر تائید شده است.
به گفته منابع امنیتی، با هوشیاری ماموران حرم مطهرحضرت امام خمینی(ره)، یکی از مهاجمان انتحاری قبل از اقدام مورد اصابت گلوله قرار گرفت و فرد انتحاری دیگر نیز خود را منفجر کرد. 
از سه مهاجم به مجلس شورای اسلامی نیز یک تروریست خود را منفجر کرد و 2 تن دیگر توسط نیروهای امنیتی و حفاظتی به هلاکت رسیدند. 
گروه تکفیری تروریستی داعش مسئولیت این حملات را بر عهده گرفته است.

 

انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.