«جیمز کومی» مدیر سابق FBI در یک شهادت نامه کتبی که دیروز (چهارشنبه) یک روز قبل از حضور وی در جلسه استماع کمیته اطلاعاتی آمریکا منتشر شد، نوشت که ترامپ از وی خواسته بود تا تحقیقات درباره ارتباط مایکل فلین مشاور سابق امنیت ملی آمریکا با روس ها را متوقف کند.

به گزارش جماران به نقل از رویترز، کومی درباره دیدار خود با ترامپ در ماه فوریه (بهمن) گذشته نوشت که رئیس جمهوری آمریکا به وی گفته بود از قضیه فلین در این پرونده صرف نظر کند.
کومی از نهار خصوصی خود با ترامپ در اتاق سبز کاخ سفید در 26 ژانویه 2017 (7 بهمن 1395) سخن گفته و نوشت که ترامپ به وی گفته بود آیا می خواهد مدیر FBI پلیس فدرال آمریکا) بماند یا نه.
کومی افزود: در سکوت سنگینی که حکمفرما شد، حرکتی نکردم، حرفی نزدم و حالت چهره ام را عوض نکردم. در سکوت به هم نگاه کردیم.
به نوشته کومی، ترامپ از وی خواسته بود تا به او وفادار بماند و نیز خواسته بود تا از تحقیقات درباره فلین صرف نظر کند چون 'او مرد خوبی است.'
ترامپ درباره به فلین به کومی گفته بود: او ارتباطی به روسیه ندارد.
در نهایت، ترامپ کومی را برکنار کرد و دیروز چهارشنبه، کریستوفر ری را برای جانشینی وی تعیین کرد.
رویترز نوشت: این شهادت نامه بر ترامپ که دوره ریاست جمهوریش تحت الشعاع کمک احتمالی مسکو به پیروزی وی در انتخابات پارسال قرار گرفته است، فشار بیشتری وارد خواهد کرد . 
به عقیده برخی کارشناسان، شهادت کومی می توان احتمال استیضاح ترامپ را تقویت کند.
کومی نوشت که وی سه بار به ترامپ گفته بود که وی موضوع تحقیقات نیست. کاخ سفید در بیانیه ای اعلام کرد که رئیس جمهوری اظهارات کومی را 'کاملا تایید می کند.'
مارک کازوویتس وکیل ترامپ در بیانیه ای گفت: ترامپ خرسند است که آقای کومی سرانجام علنا تایید کرده است که رئیس جمهوری در تحقیقات مربوط به روسیه تحت بازرسی نیست.
تدادی از کمیته های کنگره آمریکا، FBI و یک شورای ویژه در حال بررسی مداخله یا تلاش احتمالی برای تاثیرگذاری در نتیجه انتخابات پارسال آمریکا و هک ایمیل های دموکرات های ارشد هستند. کرملین و ترامپ به طور جداگانه این اتهام ها را رد کرده اند.

 

 

انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.