دونالد ترامپ در یک پیام توییتری اعلام کرد که در پی جستجوهای خود کریستوفر وری دستیار پیشین وزیر دادگستری دولت جرج بوش را به عنوان نامزد ریاست اف بی آی برگزیده است .

به گزارش جماران، رئیس جمهوری آمریکا صبح روز چهارشنبه در یک پیام توییتری نوشت:من کریستوفر وری را که سوابقی درخشان و بی نقص دارد بعنوان ریاست اف بی آی معرفی خواهم کرد و در آینده به جزئیات آن اشاره می کنم.
وری که در فاصله سال های 2003 تا 2005 سمت دستیاری وزیر دادگستری آمریکا در بخش جرائم این وزارتخانه را برعهده داشت از آن تاریخ تاکنون به همکاری با یک موسسه حقوقی با نام 'کینگ اند اسپالدینگ' مشغول بوده است.
وی پس از اعلام رسمی نامزدی برای این مقام باید به پرسش هایی در مقابل کمیته قضایی سنای آمریکا پاسخ دهد و موفق به کسب صلاحیت از سوی قانونگذاران آمریکایی شود.
دونالد ترامپ رئیس جمهوری آمریکا در ادامه جنجال های مربوط به پرونده روسیه جیمز کومی رئیس پیشین اف بی آی را که تحقیقات در مورد این پرونده را بعهده داشت به کم کاری و کفایت نداشتن در انجام وظایف خود متهم و او را از این مقام برکنار کرد.
اخراج کومی واکنش ها و انتقاداتی را در محافل سیاسی آمریکا برانگیخت و در نهایت کمیته های سنا و مجلس آمریکا در ادامه بررسی های پرونده روسیه او را به دادن شهادت در کنگره این کشور فرا خواندند.
اخراج این مقام از طرف ترامپ علاوه بر سیاستمداران آمریکایی ناخرسندی و بدبینی هایی را در میان مردم آمریکا نیزبرانگیخت تا جایی که بنا بر آخرین نظر سنجی ها 61 در صد از مردم این کشور این تصمیم ترامپ را اقدامی با هدف حفاظت از خود در رابطه با پرونده روسیه توصیف کرده اند.

 

 

انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.