رئیس شورای راهبردی روابط خارجی گفت: نتیجه پروژه فشار عربستان به قطر ، تبرئه خود به عنوان اصلی ترین حامی تروریسم و خدمت به اسراییل است.

به گزارش جماران از پایگاه اطلاع رسانی شورای راهبردی روابط خارجی، کمال خرازی در گفت و گویی درباره ریشه اختلافات موجود در شورای همکاری خلیج فارس گفت: عربستان به دنبال هژمونی در منطقه است و برخی از کشورهای عضو شورای همکاری حاضر نیستند تحت قیمومیت عربستان قرار گیرند. 
وی افزود: اتهامی که عربستان به قطر وارد ساخته است حمایت از اخوان المسلمین و حماس است که آنها را گروههای تروریستی می خواند. 
رئیس شورای راهبردی روابط خارجی یکی از اهداف اتهام زنی عربستان به قطر را تبرئه خود به عنوان اصلی ترین حامی تروریسم در منطقه دانست و افزود: همه می دانند که افکار تروریستی تکفیری و ظهور گروههایی چون القاعده و داعش ریشه در وهابیگری دارد که منزلگاه آن عربستان است و به همین دلیل این گروهها از حمایت مالی و سیاسی دولت عربستان برخوردارند. 
خرازی دومین هدف عربستان را بازدارندگی قطر در حمایت از جنبش های اسلامی بیان کرد و گفت: عربستان می خواهد در خدمت به اسراییل و آمریکا گوی سبقت را برباید. 
وی ادامه داد: به همین دلیل می بینید که ترامپ رئیس جمهوری آمریکا از عربستان در برابر قطر حمایت کرده است و قطر را حامی تروریسم می نامد و اسراییل نیز خرسندی خود را مخفی نکرده است؛ بنا بر این، نتیجه این پروژه، خدمت به اسراییل است.

 

انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند
نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.