پایگاه اطلاع رسانی و خبری جماران -تهران

باحضور اندیشمندان،علما و شخصیت های برجسته فرهنگی ایران و هند

نشست امام خمینی (ره) و وحدت اسلامی در بمبئی برگزار شد

نشست امام خمینی (ره) و وحدت اسلامی سه شنبه شب به مناسبت بیست و هشتمین سالروز ارتحال ملکوتی بنیانگذار جمهوری اسلامی باحضور سرکنسول و رایزن فرهنگی در بمبئی و تعدادی از دیپلمات ها،اندیشمندان ،علما و شخصیت های فرهنگی در خانه فرهنگ ایران در بمبئی برگزار شد.

به گزارش جماران ،سرکنسول جمهوری اسلامی ایران در بمبئی در این نشست با اشاره به تقارن ایام سالروز ارتحال بنیانگذار جمهوری اسلامی ،قیام 15 خرداد و ماه رمضان اظهار کرد امام خمینی (ره) با آرمان ها و اهداف متعالی خود باعث تحول عمیق در جامعه شد.
'مسعود خالقی' تصریح کرد ایشان نه تنها جامعه ایران را از بی هویتی و وابستگی نجات دادند بلکه مبارزه با سلطه گران جهانی و خودباوری را به آنها آموختند.
وی خاطرنشان کرد امام خمینی(ره) با شخصیت علمی، مذهبی و کاریزماتیک خود با جسارت و شجاعت بی نظیر توانستند تحول عظیمی را در جهان ایجاد و نهضت و انقلابی را پایه ریزی کنند که بنا به اعتراف سیاستمداران قرن گذشته و حاضر، نمونه مشابهی نداشته است.
سرکنسول جمهوری اسلامی ایران در بمبئی اظهار کرد امام راحل در تمامی دوران مبارزه با صراحت و شهامت، نماد ایمان و توکل به خداوند در راه رسیدن به استقلال، آزادی و جمهوری اسلامی ایران بودند. 
وی با اشاره به تاکید رهبر فقید ایران بر وحدت تصریح کرد امام راحل همواره وحدت را عامل قدرت و تفرقه را موجب سستی می دانستند و همواره بر وحدت جهان اسلام تاکید می کردند.
خالقی با بیان اینکه امام خمینی (ره) یکی از راهکارهای اساسی وحدت اسلامی را ایجاد حکومت اسلامی می دانستند افزود: امام خمینی (ره) وحدت را رمز ماندگاری انقلاب اسلامی می دانستند.
وی در ادامه با اشاره به شرایط سیاسی و تحولات قبل و بعد از قیام 15 خرداد سال 1342 تصریح کرد این قیام جنبشی ماندگار و نقطه عطفی در انقلاب اسلامی بود که منشا تحولات شگفت انگیز و تعیین کننده ای شد.
وی اظهار کرد قیام 15 خرداد به عنوان نقطه آغاز نهضت انقلاب اسلامی بود و جایگاه پوشالی و فرسوده رژیم شاهنشاهی را متزلزل و با ادامه نهضت به رهبری امام خمینی (ره)حکومت وابسته فرو ریخت.
سرکنسول جمهوری اسلامی ایران در بمبئی گفت که رهبری امام راحل، غیرت دینی و خون شهدا در قیام 15 خرداد 1342 حرکت انقلاب اسلامی را بیمه کرد.
وی وحدت ،یکپارچگی ،بیداری ملت ،شهادت طلبی ،ایستادگی و سربلندی جمهوری اسلامی را حاصل رهبری بی بدیل امام خمینی (ره ) دانست.
خالقی تصریح کرد جمهوری اسلامی ایران ،میوه درختی است که نهال آن در 15 خرداد سال 1342 به دست امام خمینی (ره) و مردم مبارز کاشته شد و در بهمن 1357 به ثمر نشست
مهدی زارع رئیس خانه فرهنگ جمهوری اسلامی ایران در بمبئی نیز دراین نشست با اشاره به شخصیت ممتاز بنیانگذار جمهوری اسلامی اظهار امیدواری کرد که این نشست بتواند گوشه ای از ابعاد شخصیت بنیانگذار جمهوری اسلامی را بازگو کند.
'ظهیر عباس 'یکی دیگر از چهره های شناخته شده بمبئی نیز در این نشست خاطرنشان کرد امام خمینی (ره) شخصیتی برجسته و ممتاز بود که نه تنها برای تمامی مسلمانان بلکه برای بشریت الگوی بی مانندی بود.
وی تصریح کرد پیام بنیانگذار جمهوری اسلامی ایران نه تنها برای ایران بلکه برای همه مردم جهان بود.
این شخصیت برجسته هندی خاطرنشان کرد انقلاب اسلامی ایران به رهبری و تدبیر امام خمینی (ره) به پیروزی رسید.
وی با اشاره به تاکید امام خمینی (ره) به وحدت مسلمانان اظهار کرد اگر مسلمانان متحد باشند هیچ قدرت استکباری نمی تواند کوچکترین ضربه به مسلمانان وارد کند و در حال حاضر بزرگترین مشکل مسلمانان تفرقه و جدایی است.
'اسلم قاضی' مسئول امور بین الملل حزب جماعت اسلامی هند شعبه ایالت ماهاراشترا نیز در سخنانی خاطرنشان کرد هرگاه از امام خمینی (ره) یاد می شود من به یاد دیدگاه نه شرقی و نه غربی و سخنان وحدت بخش ایشان می افتم .
وی تصریح کرد یکی از اهداف مهم رهبر فقید جمهوری اسلامی وحدت و ارتقاء مسلمانان جهان بود.

 

 

انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.