رئیس‌جمهور روسیه اعلام کرد: اگر جنگی میان روسیه و آمریکا رخ دهد هیچ کشوری روی کره زمین نمی‌تواند به حیات خود ادامه دهد.

به گزارش  جماران ، به نقل از خبرگزاری رویترز، ولادیمیر پوتین، رئیس‌جمهور روسیه در گفت‌وگو با الیور استون،‌ کارگردان فیلم آمریکایی اعلام کرد: کشورهای هسته‌ای باید سلاح‌های اتمی‌شان را کنار بگذارند.

 

وی در پاسخ به سوالی درباره وجود امیدی برای ارتقای روابط آمریکا و روسیه گفت: همواره امید وجود دارد.

پوتین در بخش دیگری از اظهاراتش درباره ناتو گفت: زمانی که یک کشور عضو ناتو می‌شود سخت است که در برابر فشارهای آمریکا مقاومت کند. هر گونه سیستم تسلیحاتی می‌تواند در این کشور عضو استقرار یابد. این سیستم می‌تواند سیستم ضد موشک بالستیک یا پایگاه نظامی جدید و یا سیستم‌های دیگر باشد.

وی ناتو را به عنوان ابزاری در دست سیاست خارجه آمریکا معرفی کرد و گفت: کسانی که عضو این ائتلاف هستند ناگزیر بنده و غلام آمریکا می‌شوند.

پوتین افزود: روسیه مجبور است که تدابیری متقابل در برابر تهدیدات فزاینده ناتو اتخاذ و مرزهای خود را نظامی کند.

وی ادامه داد: ما باید سیستم‌های موشکی‌مان را برای مقابله با این تهدیدات به کار گیریم. وضعیت دشوارتر شده است.

پوتین در پاسخ به سوال دیگری درباره وقوع پنج سوءقصد علیه رئیس‌جمهور روسیه و احتمال تغییر تیم امنیتی‌اش گفت: من شغل خود را انجام می‌دهم و ماموران امنیتی وظایف خود را انجام می‌دهند. هنوز آنها به صورت موفقیت آمیز کار می‌کنند. من به آنها اعتماد دارم.

وی در ادامه افزود: تنها خداوند سرنوشت ما، شما و من را می‌داند. ممکن است چنین اتفاقی روزی برای یکی از ما بیفتد. سوال این است آیا ما توانسته‌ایم از زندگی‌مان لذت ببریم و وظایف خود را انجام دهیم؟

متن کامل این گفت‌وگو قرار است چند روز آینده منتشر شود.

 

انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.