رئیس جمهور ترکیه مخالفت صریح خود را با وضع هرگونه تحریم علیه قطر اعلام کرد.

به گزارش جماران به نقل از آناتولی، «رجب طیب اردوغان» رئیس جمهور ترکیه مخالفت صریح خود را با وضع هرگونه تحریم علیه قطر اعلام کرد.

اردوغان اظهار داشت: «می خواهم به صراحت بگویم که ما با وضع تحریمها علیه قطر مخالف هستیم».

وی در ادامه افزود که «این تحولات درست زمانی به وقوع پیوست که ما بیش از هر زمان دیگری نیازمند همبستگی و همکاری هستیم و این تحولات به نفع هیچ کشوری در منطقه نیست».

گفتنی است که اردوغان این سخنان را در مراسم افطاری که حزب متبوع وی- عدالت و توسعه- در آنکارا ترتیب داده بود، ایراد کرد.

رئیس جمهور ترکیه همچنین به تلاشهای دیپلماتیک خود برای فرونشاندن تنشها میان قطر و کشورهای عرب همسایه که دوحه را به حمایت از تروریسم متهم می کنند، ادامه داد.

لازم به ذکر است که در ساعات ابتدایی روز دوشنبه، کشورهای عربستان سعودی، مصر، امارات، بحرین و یمن روابط دیپلماتیک خود را با قطر قطع کردند که این بدترین مورد اختلاف و دودستگی میان کشورهای مهم جهان عرب طی سالهای اخیر به شمار می رود.

مقامات قطر در واکنش به این اقدام همسایگان عرب خود می گویند که طرح ادعاهای «بی پایه و اساس» مبنی بر حمایت دوحه از تروریسم، با هدف لکه دار کردن وجهه و اتحاد کشورهای حاشیه خلیج فارس صورت می گیرد.

اردوغان در گفتگوی تلفنی با سران کشورهای فرانسه، بحرین، اردن، لبنان، قطر، روسیه، کویت و عربستان سعودی گفت که مسائل و مشکلات منطقه ای باید از طریق گفتگو حل و فصل شوند.

رئیس جمهور ترکیه همچنین گفت که آنکارا در صورت لزوم آماده است تا هر آنچه که در توان دارد، انجام دهد.

 

انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.