من هم معتقدم دو ، سه تا از زنان باید وزیر شوند اما بالای 60 سال فردی در کابینه نیاورید چرا که این ها خسته اند.

دبیرکل حزب مردم سالاری و نماینده مردم تهران در مجلس شورای اسلامی با اشاره به انتخابات دوره دوازدهم ریاست جمهوری گفت: مردم به حق تشخیص دادند که این کاندیداها خیرالموجودین هستند و اصلح آنها آقای حسن روحانی است.

به گزارش جماران، مصطفی کواکبیان عصر سه شنبه در همایش مطالبات اصلاحات از دولت اعتدال در هتل المپیک اظهار داشت: 50 نفر از اعضای اصلی حزب ما در مراکز استان ها عضو شورای شهر شده اند؛ دنبال این نیستیم که به ما کسی پستی بدهد بلکه به دنبال استقرار مشی مردم سالاری هستیم و مطالبات مردم را فریاد می کشیم.
وی با بیان این که مهمترین خواسته ما از دولت اعتدال تمام جنبه های مردم سالاری است ، افزود: اگر به مردم سالاری خدشه ای وارد شود فعالان حزبی نباید بگذارند. صدا وسیما دست ما نیست اما دولت می تواند لایحه ای بیاورد که رادیو و تلویزیون خصوصی در کشور دایر شود تا حرف دل ما در آن زده شود.
کواکبیان با بیان این که کابینه ای در خط مطالبات مردم می خواهیم ، گفت: کسانی که در این انتخابات دولت را همراهی نکردند باید به آنها بگوییم خداحافظ شما. اینها در مسیر مطالبات مردم نیستند. من هم معتقدم دو ، سه تا از زنان باید وزیر شوند اما بالای 60 سال فردی در کابینه نیاورید چرا که این ها خسته اند.
وی اضافه کرد: در شرایط فعلی باید از جوانان بهره بگیریم و معتقدم یک وزیر از اهل سنت در کابینه باشد. چه اشکالی دارد؟ حداقل 6، هفت میلیون اهل سنت پشت سر روحانی ایستادند.
کواکبیان همچنین با بیان این که در مجلس ما باید قانون تغییر کند ادامه داد: ما بحث تحزب در کشور را دنبال می کنیم که اگر جا بیفتد برای ما جای تعجب ندارد که رییس جمهوری کشوری مانند فرانسه 38 ساله باشد.
وی افزود: در چهار سال آینده سیاست منطقه ای ما باید برجسته شود چرا که در بین کشورهای حوزه خلیج فارس جایگاه وسیعی داریم. باید دیپلماسی پنهان در منطقه داشته باشیم که خیلی علنی نباشد.
همچنین احمد حکیمی پور دبیرکل حزب اراده ملت ایران اظهار داشت: جریان اصلاح طلبی جریانی ریشه دار است و نظام جمهوری اسلامی با این دو بال (اصلاح طلبی و اصولگرایی) می تواند به اهدافش برسد.
وی با بیان اینکه جریان اصلاحات باید تجربیات را ارج و سرمایه ها را تدوام ببخشید، صداقت ،شفافیت، پاسخ گویی و پاکدستی را ٤ ویژگی اصلاح طلبی عنوان و تصریح کرد: فرصت طلبی، انحصارطلبی ، برترطلبی و قدرنشناسی آفت اصلاح طلبی است.
حکیمی پور با تاکید بر اینکه دولت روحانی مدیون جریان اصلاحات گفت: رویکرد این دولت پاسخگویی است و ما امیدواریم این رویکرد به طور جدی تر ادامه داده شود.
دبیرکل حزب اراده ملت ایران به آسیب شناسی خود از جریان اصلاحات پرداخت و خاطرنشان کرد: هرگاه احساس موفقیت کامل کردیم در مسیر از دست دادن موفقیت ها افتاده ایم و بنده به عنوان یک کنشگر کوچک جریان اصلاحات نگرانی خود را نسبت به برخی بداخلاقی ها که در جریان اصلاحات شکل می گیرد ابراز می دارم.
وی ادامه داد: باید قدر این موفقیت های امروز را بدانیم چرا که صبر و استمرار لازمه کار تشکیلاتی است.
حکیمی پور گفت: امروز در جریان اصلاحات بوی فرصت طلبی و انحصارطلبی به مشام می رسد و انتظار داریم جریان اصلاحات صادقانه و شفاف سووالاتی که در مورد چگونگی بستن لیست شورای شهر تهران وجود دارد را پاسخ بدهد.
دبیرکل حزب اراده ملت ایران از بی توجهی شورای سیاست گذاری اصلاح طلبان در بستن لیست امید برای پنجمین دوره انتخابات شورای شهر تهران به فراکسیون اصلاح طلبان شورای فعلی انتقاد کرد و خطاب به کواکبیان گفت: آقای کواکبیان! آیا درست است جمعی از اصلاح طلبان در مورد مجلس یازدهم تصمیم گیری کنند اما به فراکسیون اصلاح طلبان در مجلس دهم توجهی نداشته باشند؟
وی تصریح کرد: این روحیات خطرناک است و ما را به سال ٨٤ می رساند چرا که اصلاح در اصلاح نیاز است و نباید همواره از رییس دولت اصلاحات مایه بگذاریم و باید به اعتراضات با روی گشاده نگاه کنیم و به هم انگ نزنیم.

 

 

انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.