نماینده مردم اردکان در مجلس شورای اسلامی تاکید کرد که تفکیک وزارتخانه‌ها اقدامی تخصصی است و دولت ‌می‌خواهد معایب گذشته را رفع کند.

به گزارش جماران، محمدرضا تابش در حاشیه همایش مطالبات اصلاحات از دولت اعتدال که عصر سه‌شنبه در هتل المپیک برگزار شد، در جمع خبرنگاران در خصوص اقدام دولت در جهت تفکیک وزارتخانه‌ها گفت: تفکیک وزارتخانه‌ها کار بسیار درستی از جانب دولت است. این اقدام تخصصی است اما در ادغام وزارتخانه‌ها عجله‌کاری شد و مشخص شده که آن ادغام‌ها اشکال و ایراد دارد و دولت به تناسب تجربیاتش می‌خواهد معایب را رفع کند.

وی در پاسخ به پرسشی مبنی بر این که مگر آن ادغام‌ها برای کوچک‌سازی دولت انجام نشد، آیا تفکیک برای دولت هزینه ایجاد نمی‌کند، گفت: کوچک‌سازی که آشفتگی و به هم ریختگی در وزارتخانه‌ها ایجاد کند، کار جالبی نیست. ساختارها باید به‌ گونه‌ای باشد که کشور کارآمد اداره شود.

تابش همچنین درباره این موضوع که منتقدین تفکیک وزارتخانه‌ها می‌گویند اگر دولت اصل ۴۴ را به خوبی اجرا می‌کرد، دیگر نیازی به تفکیک وزارتخانه‌ها نبود، خاطرنشان کرد: اجرای اصل ۴۴ کار سختی است، چون کشور ما با مدیریت دولتی اداره می‌شود و تمرکزگرا بوده و فراهم کردن زمینه‌ها مسلما زمان‌بر است و تفکیک وزارتخانه‌ها ربطی به اصل ۴۴ ندارد. اگر اصل ۴۴ به درستی هم اجرا می‌شد تفکیک وظایف باید انجام شود.

 

انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.