وزارت دادگستری آمریکا در پی انتشار اطلاعات محرمانه طبقه بندی شده سازمان امنیت ملی ، یک کارمند این سازمان را به اتهام دست داشتن در افشای اطلاعات دستگیر کرد.

به گزارش جماران، وزارت دادگستری آمریکا روز دوشنبه 'لی وینر' 25 ساله را به اتهام جابجایی اسناد و اطلاعات دولتی از یک سایت در ایالت جورجیا آمریکا متهم کرد. 
لی وینر تنها یک ساعت بعد از این که تارنمای اینرسپت اسناد فوق محرمانه ای از سازمان امنیت ملی آمریکا منتشر کرد، متهم و دستگیر شد. 
در اطلاعات جدید منتشر شده در تارنمای اینترسپت از چگونگی حمله سایبری روسیه به 100 باجه محلی رای گیری قبل از انتخابات 8 نوامبر آمریکا توضیح داده شده است. 
با وجود درز اطلاعات جدید، اسمی از منتشر کننده اصلی این اطلاعات ذکر نشده است، اما مقامات آمریکایی مطلع از این پرونده مدعی شده اند که 'وینر' در ارتباط با انتشار اطلاعات سازمان امنیت ملی آمریکا متهم شده است. 
گزارشی که تارنمای اینترسپت در خصوص اطلاعات محرمانه سازمان امنیت ملی آمریکا منتشر کرده است حاوی مطالبی است که سازمان امنیتی امریکا از دخالت سرویس های اطلاعاتی روسیه که به دنبال نفوذ در سیستم ثبت نام رای دهندگان به عنوان بخشی از تلاش های وسیع این کشور برای دخالت در انتخابات رئیس جمهوری آمریکا خبر دادند. 
این اطلاعات افشا شده با تمامی تفاسیری که ارائه می دهد از به نتیجه رسیدن تلاش های روسیه برای دخالت در رای گیری انتخابات ریاست جمهوری آمریکا مورد مشخصی ارائه نداده است. 
سازمان امنیت ملی آمریکا مدعی شده است که این اطلاعات باید در سال 2042 منتشر می شد که با این اقدام، این اطلاعات بیش از دو دهه زودتر در معرض عمومی قرار گرفت. 
روسیه بارها دخالت خود در انتخابات ریاست جمهوری آمریکا را رد کرده است. با این وجود سازمان امنیت ملی آمریکا روسیه را به دخالت در انتخابات این کشور متهم می کند.

 

 

انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.