دونالد ترامپ رئیس جمهوری آمریکا روز سه شنبه در پیامهایی توییتری خشنودی خود را از نخستین سفر خارجی اش به عربستان و دیدار با پادشاه این کشور ابراز و اعلام کرد که در جریان سفر اخیرش به خاورمیانه، در مورد تامین مالی ایدئولوژی گروههای تندرو و رادیکال هشدار داده بوده است.

به گزارش جماران، وی در این توییت نوشت: درسفر اخیرم به خاورمیانه اعلام کردم دیگر نمی توان کمک مالی به ایدئولوژی افراط گرایانه را تحمل کرد. رهبران (عرب) انگشت اتهام را به سمت قطر گرفتند. نگاه کنید!
ترامپ در توییت دیگری سعی کرد این طور القا کند که رهبران خاورمیانه، رویکرد وی را دنبال و روابط شان را با قطر قطع کرده اند. 
وی نوشت: چه خوب است که دیدار از عربستان و ملاقات با پادشاه (این کشور) و 50 کشور، نتیجه مطلوبی در برداشت. آنها گفتند که موضعی سخت در قبال تامین مالی افراط گرایی اتخاذ می کنند و قطر نشانه گرفته شد. شاید این سرآغاز پایان وحشت تروریسم باشد.
عربستان و چند کشور متحد عربی این کشور ازجمله مصر، امارات متحده عربی و بحرین دیروز روابط دیپلماتیک و راه های ارتباطی خود را با قطر با ادعای اینکه این کشور از افراط گرایی و تروریسم حمایت می کند، قطع و دوحه را به دخالت در امور داخلی کشورهای دیگر متهم کرده اند. 
این مناقشه کمتر از یک ماه پس از سفر ترامپ به عربستان روی داد. ترامپ در جریان آن سفر، درخواست تشکیل یک جبهه مسلمان متحد در برابر افراط گرایی را مطرح کرده و یک قرارداد تسلیحاتی 110 میلیارد دلاری با عربستان به امضا رساند. 
ارتش آمریکا یک پایگاه هوایی بزرگ در قطر به عنوان قطب مهم عملیات نظامی خود در منطقه دارد.
درهمین حال،‌ رکس تیلرسون وزیر امور خارجه آمریکا روز دوشنبه از کشورهای منطقه خواست اتحاد خود را حفظ و اختلافاتشان را حل و فصل کنند. 
ترامپ امروز (سه شنبه) علاوه بر توییت در مورد کشورهای خاورمیانه و قطر، در توییت دیگری رسانه ها را طبق روال معمول هدف قرار داد و گفت که خبرنگاران دل خوشی از رویکرد وی در استفاده از رسانه های اجتماعی ندارند. 
ترامپ توییت کرد: رسانه های جریان اصلی جعلی سخت تلاش می کنند تا نگذارند من از رسانه های اجتماعی استفاده کنم. آنها متنفرند که من بتوانم پیامی درست و فیلتر نشده را منتشر کنم.
وی درتوییت دیگری آورد: مردم ببخشید، اما اگر می خواستم به اخبار جعلی سی ان ان، ان بی سی، ای بی سی، سی بی اس، واشنگتن پست یا نیویورک تایمز تکیه کنم، شانسم برای پیروزی در کاخ سفید، صفر بود. 
ترامپ اغلب در پیام های توییتری از رسانه های آمریکایی انتقاد می کند. وی نحوه پوشش اخبار مربوط به تحقیقات در مورد مداخله احتمالی روسیه در انتخابات ریاست جمهوری آمریکا را اخبار واهی توصیف کرده است. 

 

 

انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.