به گزارش جماران؛ نیکی هیلی نماینده آمریکا در سازمان ملل روز سه شنبه در نشست شورای حقوق بشر سازمان ملل در ژنو، با دفاع از رژیم صهونیستی بطور تلویحی از آمادگی آمریکا برای خارج شدن از شورای حقوق بشر در صورت ادامه انتقادها از رژیم صهیونیستی خبر داد.

هیلی درسخنرانی خود در جلسه افتتاحیه نشست سی و پنجم شورای حقوق بشر سازمان ملل گفت: عضویت در این شورا یک امتیاز است و هیچ کشور ناقض حقوق بشری نباید اجازه داشته باشد که در این شورا پشت میز بنشینند.
وی با انتقاد شدید از وضعیت حقوق بشر در ونزوئلا افزود: نمی توان پذیرفت که این شورا هیچگاه قطعنامه ای علیه ونزوئلا بررسی نکرده اما 5 قطعنامه جهت دار علیه اسراییل تصویب کرده و ضروری است که این شورا اگر می خواهد اعتباری داشته باشد به مساله جهت گیری خود علیه اسراییل رسیدگی کند. 
هیلی خاطرنشان کرد: همانطور که می دانید آمریکا به دقت این شورا و مشارکت خود در آن را در دست بررسی دارد و به نظر ما برخی زمینه ها نیازمند تقویت هستند و من امروز در 'موسسه دانش آموختگان ژنو' (GGI) پیشنهادهایی برای افزایش تاثیرگذاری و پاسخگویی شورای حقوق بشر مطرح خواهم کرد.
نماینده آمریکا دربخش دیگری از سخنان خود با بیان اینکه احترام به حقوق بشر ارتباط تنگاتنگی با صلح و امنیت دارد ، گفت: هر چند این نهاد بطور خاص مسئول امور حقوق بشر است اما همه نهادهای سازمان ملل از جمله شورای امنیت باید به موارد نقض حقوق بشر به عنوان بخشی از کار خود بپردازند. 
وی گفت: ضروری است که در این نشست قطعنامه های شدیدی درباره وضعیت وخیم حقوق بشر در سوریه ، جمهوری دمکراتیک کنگو ، اریتره ، بلاروس و اوکراین تصویب شود. 
نماینده آمریکا هیچ اشاره ای به نقض حقوق بشر در عربستان، بحرین و یمن و موارد مشابه نکرد. 
سی و پنجمین نشست شورای حقوق بشر سازمان ملل متحد صبح امروز (سه شنبه) در ژنو سوئیس آغاز به کار کرد و تا 23 ژوئن (دوم تیر) ادامه خواهد یافت. در این نشست که با سخنرانی 'یواکین الکساندر مازا مارتلی' نماینده السالوادور و رئیس شورا آغاز شد، مباحثاتی در باره مسائل مختلف مربوط به حقوق بشر از جمله حق حریم خصوصی، حقوق افراد دارای ناتوانی جسمی، حق اقلیت ها و حقوق کودکان انجام می شود.
زید رعد الحسین کمیسر عالی حقوق بشر سازمان ملل نیز در آغاز این نشست یک گزارش شفاهی ارائه داد و در آغاز این گزارش از اقدامات رژیم صهیونیستی در نقض حقوق فلسطینیان انتقاد کرد. 
خبرگزاری رویترز روز گذشته گزارش داده بود آمریکا در نظر دارد در واکنش به آنچه 'سوگیری ضد اسراییلی' در شورای حقوق بشر سازمان ملل می داند، تهدید خروج از این شورا را مطرح کند. 
شورای حقوق بشر سازمان ملل هر سال سه بار جلسات منظم دارد که جلسات ماه مارس حدود چهار هفته، جلسات ماه ژوئن حدود سه هفته و جلسات ماه سپتامبر نیز حدود سه هفته به طول می انجامد. 

 

انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.