روسیه با بمباران پیوسته مراکز و مواضع گروه تروریستی داعش در مناطق پیرامون دیرالزور سوریه، طرح آمریکایی رهایی تروریست ها از شهر محاصره شده رقه را به شکست کشاند.

به گزارش جماران ، روزنامه روسی ایزوستیا روز سه شنبه با اعلام این خبر نوشت که با تلاش و فرصت سازی نیروهای آمریکایی، شمار زیادی از تروریست های داعشی از شهر در محاصره رقه گریختند و هدف این اقدام نیز تهدید مناطق پیرامونی به ویژه دیرالزور است.
بنا به این گزارش، تروریست ها تلاش می کنند، محاصره شهر دیرالزور را بشکنند، ولی حملات نیروی هوافضای روسیه به مراکز تروریست های داعشی، مانع اجرای نقشه های آنها می شود.
به نوشته این روزنامه، دهها مرکز و موضع تروریست ها، مسیرهای تامین پشتیبانی آذوقه و مهمات گروه داعش در روزهای اخیر هدف حمله های گسترده هواپیماهای روسی قرار گرفته است.
بنا به نوشته روزنامه روسی، تروریست های داعشی و گروه فراریان از رقه با وجود شکست های متحمل شده، در تهاجم به واحدهای ارتش سوریه در منطقه شرکت می کنند.
ایزوستیا نوشت: هواپیماهای روسیه و سوریه در روزهای اخیر با حملات پیاپی به مراکز تروریست ها در دیرالزور و پیرامون آن با وارد آوردن تلفات سنگین به داعشی ها، توانستند مانع پیشروی به سوی مراکز نظامیان سوری شوند که در دو نقطه این شهر در محاصره، مقاومت می کنند.
تروریست های داعشی تمام نیروی خود را برای تصرف ارتفاعات ام عبود و سوری یاتل متمرکز کرده اند و اگر این ارتفاعات را اشغال کنند، نواحی تحت کنترل ارتش سوریه در دیرالزور با حدود 100 هزار سکنه در خطر قرار می گیرد.
ایزوستیا در پایان نوشته است: در حمله های نیروی زمینی سوریه و بمب افکن های سوری و روسی، تروریست های مهاجم متحمل تلفات سنگینی شده اند و براساس اطلاعات انتشار یافته، بسیاری از کشته شدگان اتباع خارجی از جمله عربستان سعودی، کویت و حتی مراکش بوده اند. 

 

 

انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.