الجزایر به خانواده‌های سوری‌ای که طی چند هفته در مرزهای الجزایر – مراکش گیر افتاده‌اند عنوان "پناهندگان سیاسی "داد و این خانواده‌ها را به مرکزی برای اقامت در استان "بشار" واقع در جنوب غرب کشور منتقل کرد.

به گزارش جماران ، به نقل از خبرگزاری‌ آناتولی ترکیه، وزارت خارجه الجزایر پیشتر اعلام کرده بود که از خانواده‌های سوری‌ای که در مرزهای الجزایر – مراکش از آوریل گذشته گیر افتاده‌اند به دلایل انسانی و بشردوستانه استقبال می‌کند.

به گفته یک منبع در مرکز پلیس مرزی الجزایر، وزارت خارجه این کشور بنا به تصمیم عبدالعزیز بوتفلیقه، رئیس‌جمهوری الجزایر به این خانواده‌های سوری عنوان "پناهندگان سیاسی" داد.

این منبع که خواست نامش فاش نشود، اعلام کرد که مشکل این خانواده‌های سوری که در مرزهای الجزایر – مراکش گیر افتاده بودند به این دلیل بود که آنها در جایی مانده بودند که پلیس مرزی در آنجا نبود. پلیس مرزها همان بخش مربوطه در زمینه موافقت با ورود افراد خارجی به الجزایر از طریق گذرگاه‌های مرزی است که از این رو نیاز به دستور ریاست جمهوری این کشور وجود داشت.

مرزهای بین دو کشور مراکش و الجزایر از سال ۱۹۹۴ میلادی بسته شده است.

جلولی محسن، عضو هلال احمر الجزایر در استان بشار گفت: استاندار بشار تصمیم به تخصیص ساختمانی در شهر برای اقامت پناهندگان سوری گرفته است.

وی افزود: اتوبوسی وابسته به استان بشار این خانواده‌ها را دو روز پیش به مرکزی تحت نظارت هلال احمر الجزایر منتقل کرد.

جلولی محسن تصریح کرد که یک تیم پزشکی این پناهندگان سوری را معاینه کرد و به امدادرسانی به تعدادی از آنها پرداخت. سپس آنها را به مرکز امنیتی برای احراز هویتشان و اجرای تدابیر قانونی به خاطر اعطای مجوز پناهندگان سیاسی منتقل کردند، بعد از آن این افراد به ساختمان محل اقامت خود منتقل شدند.

طبق گفته این منبع، هلال احمر موظف بر تجهیز ساختمان، پخش و توزیع پتو و کمک‌های غذایی به پناهندگان سوری است.

پناهندگانی که از سوریه به الجزایر می‌آیند، معمولا "پناهندگی سیاسی" را از اداره‌های وزارت خارجه دریافت می‌کنند که رفت و آمد آزادانه‌شان را در الجزایر تضمین می‌کند.

به گفته آمار رسمی الجزایر، این کشور از زمان شعله ور شدن بحران در سوریه تاکنون پذیرای حدود ۴۰ هزار پناهنده سوری بوده است و برایشان مراکزی برای اسکان اختصاص داده و تحصیل فرزندانشان را تضمین کرده است.

 

انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.