صادق خان شهردار مسلمان لندن روز دوشنبه در سخنانی در مراسم یادبود قربانیان حمله تروریستی پایتخت انگلیس، تصریح کرد 'ایدئولوژی انحرافی' عاملان این حمله، 'هیچ ربطی با ارزش های اسلامی' ندارد.

به گزارش جماران، وی در این مراسم که با حضور 'امبر راد وزیر کشور و شماری از شخصیت های سیاسی برگزار شد، بیان داشت: همانطور که افتخار می کنم به اینکه یک مسلمان انگلیسی وطن پرست هستم، می گویم، شما نمی توانید این اعمال نفرت انگیز را به نام من ( فردی مسلمان ) مرتکب شوید.
صادق خان افزود: ایدئولوژی انحرافی شما هیچ ارتباطی با ارزش های اسلامی ندارد و شما هرگز موفق به ایجاد شکاف در شهرما نخواهید شد.
شهرداری لندن افزود: ما امروز سوگوار کسانی هستند که بی گناه جان باخته اند . ساکنان لندن و مردم سراسر جهان و ما عشق و علاقه خود را به خانواده قربانیان و کسانی که دچار جراحت شده اند، نثار می کنیم.
وی گفت: ما همچنین از نیروهای اورژانس و لندنی های قهرمانی که جان خودشان را برای حفظ دیگران به خطر انداختند تشکر می کنیم و شما بهترین ماها هستید. 
ر اثر حمله با خودرو در پل پرتردد لندن بریج و متعاقبا حمله با چاقو در بازار «بارو» در نزدیکی این پل در شامگاه شنبه گذشته، تاکنون هفت نفر کشته و 48 نفر زخمی شدند که حال شماری از زخمی ها بشدت وخیم است.
براساس گزارش های تایید شده، پس حمله خودرو یاد شده به عابران پیاده در لاندن بریج، سه مرد از این خودرو پیاده شدند و عده ای را بر روی پل و نیز در 'بارو مارکت' در جنوب این محل با چاقو مورد حمله قرار دادند.
سه تن از عاملان حملات تروریستی شامگاه گذشته در لندن، به ضرب گلوله پلیس کشته شده اند.
براساس اعلام پلیس متروپلیتن لندن( اسکاتلندیارد)، 'خرام شهزاد بات' 27 ساله و رشید رضوان 30 ساله از جمله کسانی بودند که در حمله تروریستی شامگاه گذشته لندن دست داشته اند.
براساس گزارش ها ، تحقیقات همچنان در مورد هویت مهاجم سوم ادامه دارد.
گروه داعش مسئولیت این حملات تروریستی را برعهده گرفته است.

 

 

انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.