«یوسف بن علوی» وزیر امورخارجه عمان پس از بروز تنش میان قطر و برخی کشورهای عربی، دوشنبه شب سر زده وارد دوحه شد و با همتای قطری خود دیدار و گفت و گو کرد.

به گزارش جماران، به نوشته روزنامه قطری «العرب»، «محمد بن عبدالرحمن آل ثانی» وزیر امورخارجه قطر پس از ورود به بن علوی به دوحه با وی دیدار و گفت و گو کرد.
العرب بدون ذکر جزئیات این دیدار افزود: روابط دوجانبه و راه‌های گسترش آن از موضوعاتی بود که 2 طرف مورد بحث و بررسی قرار دادند.
وزارت امورخارجه عمان نیز در حساب توئیتری خود ضمن تایید سفر بن علوی به قطر گفت:‌ «‌این سفر دیداری ویژه و نه رسمی از قطر است و پیش از به وجود آمدن تحولات اخیر، بخشی از برنامه بن علوی بوده است.»
سفر غیرمترقبه وزیر امورخارجه عمان، پس از تنش بی سابقه قطر با برخی از کشورهای عربی از جمله عربستان و امارات انجام می‌شود.
برخی تحلیلگران مسائل منطقه‌ای، بر این باورند که سفر بن علوی با هدف رایزنی برای کاهش تنش به وجود آمده صورت می‌گیرد. 
عربستان روز دوشنبه به همراه امارات، بحرین، مصر، دولت شرق لیبی،جزایر مالدیو و رئیس جمهوری فراری و مستعفی یمن با ادعای حمایت قطر از تروریسم و افراط گرایی و دخالت در امور داخلی دیگر کشورها، روابط سیاسی و دیپلماتیک خود را با دوحه قطع کرد.
در پی این اقدام، قطر با ابراز تاسف از تصمیم عربستان، امارات، مصر و بحرین در قطع روابط با این کشور، آن را غیرقابل توجیه دانست و گفت که ادعاهایی که موجب اتخاذ این تصمیم شده، نادرست است.
عربستان، امارات و بحرین همچنین تمامی مرزهای زمینی، دریایی و هوایی خود را با قطر بستند. 

 

 

انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.