محمدرضا تابش نماینده مردم اردکان در پی تحولات اخیر منطقه خلیج فارس گفت: عصر پدر خواندگی عربستان و خاندان آل سعود بر کشورها و ملت عربی تمام شده است.

به گزارش جماران، وی  با تعجب آور و مشکوک خواندن تحولات بوجود آمده در روابط کشورهای منطقه طی 24 ساعت گذشته افزود: باید با تدبیر و تعقل با این اتفاقات برخورد کرد.
وی تصریح کرد: کشورها و ملت های عربی به رشد فرهنگی و ملی بالایی دست یافته اند و عصر پدر خواندگی عربستان و خاندان آل سعود تمام شده است.
نایب رییس فراکسیون امید مجلس با تاکید بر اینکه ایران همسایه ملت های عرب و حامی تمامیت ارضی و استقلال تمام کشورها به ویژه کشورهای اسلامی همسایه است ، افزود: جهان نیازمند صلح است و امیدواریم برادران مسلمان ما در کشورهای عربی از تفرقه و اختلاف چه در میان خود و چه در میان امت بزرگ اسلامی اجتناب کنند.
تابش اضافه کرد: ما در عین حال که تحولات منطقه ای را رصد می کنیم و مراقبت لازم را برای حفظ تمامیت ارضی و منافع ملی خویش داریم باید با اتکای به توانمندی دیپلمات های هوشمند و کارکشته خود که مستظهر به پشتیبانی ملت ایران هستند، از هرگونه اقدام و اظهار نظر تحریک کننده و تنش زا دوری کنیم .
وی ادامه داد، لازم است تا در تعامل با دولت های منطقه با فرونشاندن التهاب موجود، اجازه ندهیم قدرت های استکباری و رژیم صهیونیستی به نقشه های شوم خویش که ایجاد بی ثباتی در منطقه و افزایش تنش و احیانا تغییر موازنه قدرت و آرایش نظامی در خاورمیانه است دست یابند.
عربستان، مصر، امارات و بحرین امروز در یک اقدام مشترک با ادعای حمایت قطر از تروریسم و افراط گرایی روابط سیاسی خود را با دوحه قطع کردند و به دنبال آن گذرگاه های زمینی و هوایی و دریایی خود را بر روی این کشور بستند.
قطع پروازهای بین این کشورها از دیگر اقدامات آنان علیه قطر است و دوحه نیز متقابلا پروازهای خود را به این کشورهای قطع کرده است.

 

 

انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.