وزیر ارتباطات و فناوری اطلاعات گفت: نهضتی که امام خمینی(ره) در سال 1357 بنیان نهادند زمینه اصلی موج بیداری شد که اکنون کشور های مسلمان جهان را فرا گرفته است.

به گزارش جماران ، محمود واعظی ادامه داد: اکنون هچ تحلیل گر منصفی نمی تواند نقش امام راحل در بیداری کشور ها را نادیده بگیرد.
عضو هیات دولت به موضوع انقلاب اسلامی ایران و رهبری امام خمینی(ره) در تاریخ 40 ساله اخیر اشاره کرد و گفت: برخی متفکران غربی تلاش کردند این انقلاب را با انقلاب فرانسه مقایسه کنند اما با مطالعه دقیق می توان فهمید آنچه امام راحل از 15 خرداد 1342 که جرقه انقلاب زده شد تا 22 بهمن 1357 که پیروزی بدست آمد انجام داد خود مرحله جدیدی از تاریخ است.
عضو شورای عالی فضای مجازی افزود: امام خمینی (ره) با درایت، شجاعت و اتکا به مردم و تربیت شاگردانی شجاع توانست این انقلاب را رهبری کرده که همین امر موجب تبعید ایشان شد.
واعظی ادامه داد: امام در دوران کوتاهی که به ترکیه و نجف تبعید شد همواره انقلاب ایران را مدیریت کرد و فشارهایی که در عراق به ایشان تحمیل شد و مشکلاتی که در کویت برای ایشان بوجود آمد سبب شد ایشان به نوفل لوشاتو در فرانسه بروند.
وزیر ارتباطات خاطرنشان ساخت: ورود امام به نوفل لوشاتو برگ جدیدی از تاریخ گشود زیرا امام توانست با توجه به شرایط خاص آن زمان از فرصت جدیدی که در برابر شان ایجاد شد، استفاده کرده و با بهره گیری از ابزار های تبلیغی دنیای غرب و فرانسه و با انجام مصاحبه های دقیق هم داخل کشور را مدیریت کرده و هم افکار عمومی جهانیان را به سمت ایران جلب کند.
واعظی به حضور امام در فرانسه اشاره کرد و از توفیق خود برای حضور در محضر ایشان گفت و افزود: تلاش کردم در محضر امام خدمتی انجام دهم.
عضو کابینه دولت یازدهم به شرایط خاص آن روز ها و نگرانی هایی که از اتفاق های داخل ایران وجود داشت اشاره کرد و گفت: هم ارتش در داخل کشور در مقابل مردم ایستاده بود وهم کشور های زیادی به حمایت شاه برخاسته بودند و این شرایط مبارزه را سخت تر کرده بود.
واعظی عنوان کرد: اما امام از طریق نوارهایی که حاوی سخنان ایشان بود توانست گام به گام نهضت را رهبری کند.
عضو شورای عالی فضای مجازی ادامه داد: امام در 12 بهمن و به هنگامی که شاه از ایران رفت تصمیم گرفت به ایران سفر کند و این زمانی بود که بختیار همه مرزهای کشور را بست و این تصمیم امام تصمیمی تاریخ ساز شد.
واعظی برهه زمانی 12 بهمن تا 22 بهمن را تعیین کننده ترین زمان برای انقلاب توصیف کرد.
وزیر ارتباطات در ادامه با بیان این که همواره بین متفکران اسلامی در جهان آرزوی تشکیل حکومت اسلامی وجود داشت به گونه ای که حتی تئوری های آن را در کتاب هایشان ذکر کرده بودند افزود: سید قطب و حسن البنا در مصر به دنبال تشکیل حکومت اسلامی بودند .
واعظی به تفاوت نظرهای این متفکران و نظر امام خمینی(ره) در باره حکومت اسلامی اشاره کرد و افزود: امام رهبری خود را متکی به مردم و روشنفکران اسلامی عنوان کرد و بنابراین توانست حکومت اسلامی را در واقعت تحقق بخشد.
عضو هیات دولت متذکر شد: امام خمینی(ره) توانست بعد از 1400 سال آنچه را که در فکر علمای مسلمان و انقلابیون مسلمان جهان بود را محقق کند.
واعظی افزود: امام توانست این رای و نظر را در بین مبارزان ایجاد کند که ظرفیتی که در اسلام و آموزه های آن هست توانایی ایجاد حکومت را دارد و بر همین اساس بسیاری از کشورها به مخالفت با امام برخاستند و این مخالفت ها هنوز هم وجود دارد.
وزیر ارتباطات گفت: بی تردید آنچه که در نهضت بیداری جهان اسلام شاهد هستیم نقشی است که امام از سال 1357 آغاز کرد و هیچ تحلیل گری نمی تواند به نقش امام در نهضت های بیداری جهان اسلام اعتراف نکند.
واعظی به شرایط آن زمان جهان که در جنگ سرد قرار داشت و دنیا به دو بلوک غرب و شرق تقسیم شده بود اشاره کرد و افزود: هیچ کس در این شرایط تصور نمی کرد کشوری بدون اتکا به شرق و یا غرب و تنها با رهبری بتواند چنین انقلابی را به پیروزی برساند و این خود در روابط بین الملل فصل جدیدی بود.
وزیر ارتباطات گفت: کاری که امام کرد درست است که محصول آن انقلابی است که اکنون پایه های آن بقدری مستحکم شده که توسط یکی از شاگردان امام راحل یعنی مقام معظم رهبری هدایت می شود اما این انقلاب تنهادر ایران نماند و همه جهان اسلام را بیداری بخشید.
واعظی خاطر نشان ساخت: نهالی که امام خمینی(ره) در سال 57 کاشت اکنون درخت تناوری شده است که تا ظهور حضرت ولی عصر(عج) ادامه خواهد داشت.

 

 

انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.