به گزارش جماران؛ درحالی که وزیرخارجه ترکیه خبر از آغاز عملیات آزادسازی شهر رقه سوریه از اشغال گروه تروریستی داعش داده بود، سخنگوی ائتلاف آمریکایی این موضوع را تکذیب کرد.

بینالی یلدریم نخست وزیر ترکیه روز یکشنبه اعلام کرده بود که عملیات آزادسازی شهر رقه از اشغال داعش از روز شنبه آغاز شده است.
وی در بیانیه ای عنوان کرد که این عملیات از قبل برنامه ریزی شده بود و مقامات ایالات متحده اطلاعات لازم را قبل از آغاز عملیات در اختیار مقامات ترکیه قرار داده اند.
ترکیه اعلام کرده است که به علت حضور شبه نظامیان حزب اتحاد دموکراتیک سوریه (پ.ی.د) و یگان‌های مدافع خلق سوریه (ی.پ.گ) در این عملیات که آنکارا آنها را گروه های تروریستی می داند، در این عملیات مشارکت نخواهد کرد.
این در حالی است که نوری محمود سخنگوی یگان های مدافع خلق روز یکشنبه تلفنی به رویترز گفت: نیروهای این گروه به نزدیکی شهر رقه رسیده اند و عملیات اصلی در روزهای آتی شروع خواهد شد. 
رایان دیلون، سخنگوی ائتلاف موسوم به ضد داعش به فرماندهی آمریکا نیز در این باره اعلام کرد: نمی توانیم آغاز این عملیات را تاید کنیم و درباره مراحل آینده هنوز گفت و گویی نشده است.
در صحنه تحولات میدانی نیز تاکنون خبر موثقی از آغاز این عملیات منتشر نشده است و بیشتر اخبار مربوط به درگیری های مناطق اطراف شهر رقه است.
درحالی که هنوز سرنوشت عملیات آزادسازی رقه از دست گروه تروریستی تکفیری داعش مشخص نیست، جنگنده های آمریکایی در چند روز گذشته ده ها شهروند سوری ساکن رقه را به خاک و خون کشیده اند.
بیش از 43 شهروند سوری که بیشتر زنان و کودکان هستند در حمله هوایی روز شنبه جنگنده های آمریکایی به محله 'الجمیلی' شهر رقه جان باختند و ده ها شهروند دیگر زخمی شدند.
جنایت پیشین آمریکا در رقه شنبه شب با حمله هوایی به یک اتوبوس به وقوع پیوست که در مسیر روستاهای رطله و الکسره در هشت کیلومتری جنوب رقه در حرکت بود.
در این حمله 20 شهروند کشته و هفت تن دیگر زخمی شدند که حال دو نفر از آن ها وخیم گزارش شده بود.
جنگنده های ائتلاف آمریکایی پنجشنبه شب (چهارم خرداد) نیز یک ساختمان مسکونی چهار طبقه را در شهر المیادین استان دیرالزور سوریه بمباران کردند.
دراین بمباران، ساختمان مسکونی به طور کامل ویران شد و 35 شهروند که بیشتر زن و کودک بودند، جان خود را ازدست دادند.
بر اثر این حمله هوایی، ده ها سوری دیگر زخمی شدند. 

 

انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.