به گزارش جماران؛ یک پایگاه خبری اماراتی روز دوشنبه با متنوع خواندن عکس العمل ها در کشورهای خلیج فارس، منطقه خاورمیانه و جهان، نسبت به قطع رابطه چهار کشور عربی با قطر، از احتمال وقوع کودتا و تغییرات حکومتی در قطر خبر داد.

پایگاه خبری ارم نیوز مدعی شد: کشورهای عربستان، امارات، بحرین و مصر که با صدور بیانیه های رسمی، روابط خود را با قطر قطع کرده اند، مردم این کشور را از دولت آن جدا دانسته و هدف خود را دولت قطر و سیاست خارجی آن اعلام کردند. 
به نوشته این رسانه، کشورهای مذکور در این بیانیه ها با استفاده از کلمات تاسف و عذرخواهی از مردم قطر، حساب آنها را از دولت این کشور جدا کرده اند و عربستان بر تامین امنیت زایران قطری حج امسال تاکید کرده است. 
ناظران معتقدند اختلافات عربستان وقطر به سال 2014 وفراخوانی سفیران ریاض، ابوظبی و منامه از قطر و قبل از امضای قرارداد ریاض برمی گردد که دوحه به آن پایبند نیست و احتمالا منجر به تعلیق عضویت قطر در شورای همکاری خلیج فارس می شود.
عبدالعزیز مفسر سیاسی عربستانی نیز در صفحه شخصی خود در توییتر با طرح احتمال وقوع کودتا، از مردم قطر خواست از خانه های خود خارج نشوند.
وی مدعی شد شخصیت های برجسته قطر خواستار دیدار با تمیم و اطلاع یافتن از دلایل وقوع بحران سیاسی و راه های حل آن شده اند. 
خالد الهیل یک مخالف دولت قطر در توییتر از استقرار زره پوش ها و خودروهای نظامی در خیابان های دوحه پایتخت این کشور خبر داد.
وی مدعی شد: در حال حاضر حالت آماده باش امنیتی در قطر اعلام شده و نیروهای امنیتی و نگهبانان زیادی در مراکز دولتی مستقر هستند. 

 

انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.