پایگاه اطلاع رسانی و خبری جماران -تهران

حجت الاسلام و المسلمین محمدعلی شمالی رئیس مرکز اسلامی انگلیس عصر یکشنبه طی سخنانی در مراسم بزرگداشت بیست و هشتمین سالگرد ارتحال حضرت امام خمینی (ره) در لندن گفت: آثار ماندگار امام بزرگوار متاثر از شخصیت حق محور ایشان است.

به گزارش جماران ، حجت الاسلام و المسلمین دکتر محمدعلی شمالی در ابتدای سخنانش با بیان اینکه افراد را می توان هم از طریق اخلاق و هم دستاوردهایی که از خود به جای می گذارند، شناخت، افزود: اگر فردی به لحاظ شخصی در مقام رفتار درست عمل کرده باشد، قطعا بایستی محصولات زندگی او چشمگیر باشد.
وی اظهار داشت: یکی از اصول مهم جهان بینی اسلامی این است که حق دارای منافع ماندگار است مخفی و بی اثر نمی ماند.
دکتر شمالی ادامه داد: زمانی که خداوند مثال حق و باطل را می زند، می گوید زمانی که باران جاری شود و بر روی زمین سرازیر شود، با خودش گل و لای را همراه می کند؛ خروش این امواج حباب ها و کف هایی را در سراسر سطح این آب ایجاد می کند. زمانی که نگاه می کنید فقط کف و حباب می بینید و فکر می کنید تا ته کف و حباب است. اما حقیقت زیر کف نهفته است و زمانی که اوضاع آرام شود، حباب ها از بین خواهد رفت. 
وی ادامه داد: اگر فردی شخصیتش بر محور حق شکل گرفته باشد، حتما بایستی آثار و برکات زیادی از او صادر شود. لذا اگر امام خمینی (ره) را از منظر اول مطالعه کنید او فردی استثنایی است. افکار، ایده ها، دغدعه ها و آثار علمی ایشان کم نظیر و ماندگار است.
رئیس مرکز اسلامی انگلیس، شاگردان حضرت امام خمینی (ره) را از دیگر دستاوردهای ارزنده ایشان توصیف کرد و گفت: شهید مطهری به تنهایی کافی است که بر عظمت کار تعملیم امام دلالت کند. همچنین شهید بهشتی، باهنر و مقام معظم رهبری شاگردانی هستند که هم در مقام علمی و هم در حوزه سیاسی موفق بودند.
وی با بیان اینکه هیچکدام از شاگردان حضرت امام (ره) شائبه رسیدن به مقام سیاسی نداشتند، افزود: بسیاری از ایشان در دوران پیش از پیروزی انقلاب اسلامی، شکنجه شدند اما از راه خود دست برنداشتند.
حجت الاسلام و المسلمین شمالی همچنین آثار مکتوب حضرت امام خمینی (ره) را از دیگر دستاوردهای ارزنده ایشان توصیف کرد و گفت: امام خمینی در جوانی به پختگی فکری رسیدند و در پیری قلم جوان داشتند. 
وی افزود: ایشان در جوانی احساسی، تند و افراطی نبودند و در پیری جوان ها را درک می کردند؛ به همین خاطر میلیون ها جوان او را همراهی کردند. 
محمد سعید بهمن پور معاون پژوهشی مرکز اسلامی انگلیس طی سخنانی، حضرت امام خمینی (ره) را «مردی با ایمان حقیقی» توصیف کرد و گفت: گاهی ایمان لقله زبان است اما امام راحل یک مرد با ایمان حقیقی بود.
وی با اشاره به آیات قرآن مبنی بر اینکه «مرد خدا کسی است که از یاد خدا غافل نمی شود» یادآور شد که اشتغالات سیاسی حضرت امام سبب نشد که ایشان از یاد خدا غفلت کنند.
بهمن پور پیروی جوانان از حضرت امام خمینی ( ره ) در جریان پیروزی انقلاب اسلامی را ناشی از عنایت خداوند متعال به ایشان دانست.
وی در بخش دیگری از اظهاراتش عنوان کرد که حضرت امام خمینی (ره) بر خلاف سایر علمای دین که تصور می کردند، روحانیت نبایستی وارد دنیای سیاست شود، بر این عقیده بود که بایستی از سیاست به نفع مردم بهره برود و لذا سایر روحانیون را تشویق کردند تا سیاست ایشان را دنبال کنند. 
معاون پژوهشی مرکز اسلامی گفت: برخی می گویند که دین از سیاست جداست و چطور می شود که مرد خدا درگیر سیاست شود. اما حضرت امام نشان دادند که می توان از سیاست به نفع مردم برپایه دین بهره برد.
بهمن پور در بخش دیگری از اظهاراتش، شخصیت حضرت امام خمینی (ره) را مانند حضرت علی (ع) توصیف کرد و افزود که ایشان علاوه بر عارف بودن و رهبری جامعه اسلامی را بر عهده داشتند.
وی گفت: امام خمینی (ره) در حالی دین اسلام را احیا کردند که سکولاریسم و کومونیست دو مکتب اصلی در دنیا بود. اما زمانی که ایشان ظهور کردند بر تمام این اندیشه ها و مکاتب سایه افکند.
معاون پژوهشی مرکز اسلامی انگلیس تغییر حکومت ستم شاهی در ایران به انقلاب اسلامی را از دستاوردهای مهم حضرت امام برشمرد و گفت: این کار ساده ای نبود و بسیاری از کارشناسان وقوع چنین انقلابی را غیر ممکن می دانستند. اما ایشان انقلاب اسلامی را با اتکا به آراء مردم مستقر ساخت. 
مراسم بزرگداشت بیست و هشتمین سالگرد ارتحال حضرت امام خمینی (ره) با حضور اقشار مختلف مسلمانان مقیم لندن و دوستداران آن حضرت در مرکز اسلامی انگلیس برگزار شد.

 

 

انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.