با کلی‌گویی نمی‌توان ادعای تخلف در انتخابات را ثابت کرد.

یک نماینده اسبق مجلس گفت: در متن قانون درباره رای حلال و حرام چیزی نیامده است هر ایرانی حق یک رای را دارد، این حرف‌ها بدون پشتوانه منطقی و حقوقی است.

به گزارش جماران، احمد شیرزاد درباره حواشی بعد از انتخابات و به کار بردن کلمه حلال و حرام در مورد آرای انداخته شده در صندوق گفت: مفهوم رای حلال و حرام باید مشخص شود که یعنی چه؟ در متن قانون درباره رای حلال و حرام چیزی نیامده است هر ایرانی حق یک رای را دارد حال فرق نمی‌کند آیت الله باشد یا یک مقلد معمولی و یا جوان ۱۸ ساله‌ای که برای نخستین بار رای می‌دهد همه یک رای دارند و با یکدیگر مساوی هستند و هیچ تفاوتی میان آنها وجود ندارد.

او خاطرنشان کرد: در متن قانون هیچ اشاره‌ای به این نشده است که رای آدم باتقوی حلال است و یا رای کسی که تقوا ندارد حرام است، اما به لحاظ قانونی این حرف خنده‌دار است، زیرا هیچ پشتوانه منطقی و حقوقی ندارد که گفته شود رای بعضی از افراد حلال و رای بعضی دیگر حرام است.

این نماینده مجلس ششم تاکید کرد: رایی که خود آقای رئیسی انداخته‌اند با رای سرایدار ستاد انتخابی‌شان هیچ فرقی ندارد فرض کنید که منظور ایشان رای افراد متدین باشد که اولا از کجا و با چه معیاری سنجیده شده که تمامی این حدود ۱۶ میلیون را افراد متدین به صندوق انداخته‌اند؟ چه امکانی وجود دارد تا این مورد سنجیده شود؟

او تاکید کرد: اینکه گفته می‌شود ۲۵ میلیون رای روحانی را افرادی غیرمتدین دارند حرف درستی نیست یک تفکیکی به لحاظ نظرات مردم وجود دارد چه کسی گفته است این رای ارجح‌تر است.

شیرازد خاطر نشان کرد: اگر این افراد معتقدند تخلف و تقلبی صورت گرفته شده باید اسناد و مدارک را ارائه دهند با کلی‌گویی نمی‌توان چنین ادعایی را ثابت کرد.

او در ادامه افزود: رای در حضور بازرسان شمرده شد اگر باز هم این افراد اعتراضی دارند باید از طرق قانونی پیگیری شود در طول این مدت فقط از تریبون‌های آنها شنیده‌ایم که تخلف صورت گرفته است اما هیچ اسناد و مدارکی را ارائه نکردند. شورای نگهبان وجود دارد و اگر آنها اسناد و مدارکی دارند آن را به این شورا ارائه دهند که بعید است چنین مدارکی داشته باشند که اگر داشتند گوش فلک را کر می‌کردند.

شیرزاد یادآور شد : تجربه نشان داده که آن گاه که آنان چیزی ندارند در صدد به گوش رساندن حرف خودشان هستند حال شما فکر کنید که اگر اسناد و مدارک داشتند ساکت می‌مانند؟ قطعا از طریق کانال‌هایی که در اختیارشان بود همه جا را باخبر می‌کردند.

شیرزاد با بیان این که نظرسنجی‌ها باعث شد جناح مقابل دچار توهم شود گفت: این اشخاص دچار توهم شده بودند منشا اصلی این توهم نیز برخی از نظرسنجی‌ها خصوصا صدا و سیما بود آنها مرعوب نظرسنجی شدند و فکر کردند که پیروز می شوند.

 

انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
1 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.