پایگاه اطلاع رسانی و خبری جماران -تهران

در آخرین جلسه شورای عالی فضای مجازی بررسی شد؛

استفاده از ابزارهای الکترونیکی برای رای‌گیری

در آخرین جلسه شورای عالی فضای مجازی، طرح ساماندهی پیام‌رسان‌های اجتماعی که پیش از این تصویب شده بود، نهایی و همچنین مقرر شد مرکز ملی فضای مجازی، وزارت کشور و شورای نگهبان، استفاده از ابزارهای الکترونیکی برای رای‌گیری را مورد بررسی قرار دهند.

به گزارش جماران، در جلسه قبلی شورای عالی فضای مجازی که 26 فروردین تشکیل شده بود، مفاد باقیمانده از سیاست‌ها و اقدامات ساماندهی پیام‌رسان‌های اجتماعی پس از بحث و تبادل نظر به تصویب رسید و استفاده نهادها و موسسات دولتی و عمومی غیردولتی از پیام‌رسان‌های اجتماعی برخط خارجی برای مکاتبات و خدمات اداری ممنوع اعلام شد.

ممنوعیت کنترل ارتباطات کاربران پیام‌رسان‌های اجتماعی توسط اشخاص حقیقی و حقوقی و تکلیف به بانک مرکزی برای تدوین آیین‌نامه پرداخت‌های بانکی از طریق پیام‌رسان‌های اجتماعی داخلی ظرف دو ماه نیز از دیگر مصوباتجلسه پیشین شورای عالی فضای مجازی بود.

در نهایت در آخرین جلسه شورای عالی فضای مجازی سیاست‌ها و اقدامات ساماندهی پیام‌رسان‌های اجتماعی نهایی  و همچنین با توجه به حادثه‌خیزی در فضای مجازی، طرح نظام ملی پیشگیری و مقابله با حوادث در فضای مجازی بررسی و ادامه آن به جلسه بعدی شورای عالی فضای مجازی موکول شد.

در این جلسه همچنین وضعیت انتخابات در فضای مجازی و چالش‌ها و فرصت‌های آن مورد بررسی قرار گرفت و مقرر شد مرکز ملی فضای مجازی با کمک وزارت کشور و شورای نگهبان، موضوع راهکارهای افزایش سرعت رای‌گیری با استفاده از ابزارهای الکترونیکی را بررسی کنند تا به این ترتیب رای‌دهندگان بتوانند با حداقل زمان ممکن و سهولت، دقت و شفافیت، رای خود را به صندوق‌ها بیندازند.

 

انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.