نشست «بررسی تطبیقی تجربه کشورهای امریکا، استرالیا، ژاپن، فرانسه و بلژیک در زمینه هدایت دانش‌آموزان مستعد» به همت بنیاد ملی نخبگان برگزار می‌شود.

به گزارش جماران، بنیاد ملی نخبگان با هدف شناسایی، هدایت و حمایت آموزشی، تربیتی و معنوی صاحبان استعدادهای برتر از سال 1393، برنامه ملی شهاب را طراحی و با همکاری وزارت آموزش‌وپرورش اجرا کرده است. در این برنامه هدف آن است که با شناسایی حوزه‌های استعدادی دانش‌آموزان و هدایت آنان، گامی موثر در جهت پرورش دانش‌آموزان و ایجاد سازوکارهای مناسب برای رشد و بالندگی آنان برداشته شود.

با توجه به اینکه موضوع «هدایت دانش‌آموزان مستعد» یکی از گام‌های اصلی در برنامه ملی شهاب است؛ به منظور بررسی تجربه کشورهای مختلف در این زمینه، طرحی پژوهشی در بنیاد ملی نخبگان صورت پذیرفته که در آن الگوهای کاربردی در کشورهای «امریکا»، «استرالیا»، «ژاپن»، «فرانسه» و «بلژیک» مورد بررسی تطبیقی قرار گرفته است.

طی نشستی که در تاریخ 31 خرداد ماه جاری در بنیاد ملی نخبگان برگزار می‌شود، نتایج طرح پژوهشی مذکور با سخنرانی دکتر لیلا چراغ‌ملایی، عضو هیات علمی دانشگاه الزهرا (س) ارائه می‌شود. از این‌رو علاقه‌مندان به حضور در این جلسه می‌توانند با هماهنگی قبلی در آن شرکت فرمایند.

بر اساس اعلام پایگاه اطلاع‌رسانی بنیاد ملی نخبگان، علاقه‌مندان برای اعلام حضور در این جلسه تا 22 خردادماه از ساعت 8 تا 10 می‌توانند با شماره تلفن 63478318 تماس بگیرند

 

انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.