خبرگزاری شین هوا نوشت: آیت الله علی خامنه ای رهبر عالی ایران روز یکشنبه خواستار حل مسائل منطقه ای از طریق گفت و گو شدند.

 

به گزارش بامداد دوشنبه ایرنا، این خبرگزاری با بازتاب سخنان رهبر معظم انقلاب در مراسم بزرگداشت بیست و هشتمین سالگرد ارتحال امام خمینی (ره)، با بیان اینکه بیگانگان از جمله عربستان سعودی باید از دخالت در امور داخلی سوریه، یمن و بحرین دست بردارند، افزودند: مردم این کشورها باید سرنوشت کشورشان را از طریق گفت و گوی سیاسی تعیین کنند.
ایشان خاطر نشان کردند که کشورهای خارجی باید ارسال سلاح به تروریست های داخل کشورهای بحران زده منطقه را متوقف کنند.
شین هوا اعلام کرد: رهبر معظم انقلاب همچنین حضور 'غیرمنطقی' عربستان در بحرین را محکوم و افزودند که دولت بحرین باید با مردم این کشور وارد گفت و گو شود.
ایشان از اینکه مردم برخی کشورهای مسلمان مانند یمن، سوریه، بحرین و لیبی حتی در ماه مبارک رمضان نیز با مشکلاتی مواجه هستند، ابراز تاسف کردند و هشدار دادند که دشمنان در سوریه، بحرین، یمن و دیگر کشورهای جهان اسلام، جنگ نیابتی به راه می اندازند.
آیت الله خامنه ای عربستان را به توقف 'جنایت علیه مردم بی گناه' فراخواند و با اشاره به اینکه دولت سعودی با بمباران مردم یمن دچار اشتباه می شود، افزودند: دولت سعودی بداند که هرقدر بر روش کنونی اش اصرار کند، بر مردم یمن پیروز نخواهد شد.
ایشان از دونالد ترامپ رئیس جمهوری آمریکا به دلیل حمایت از سردمداران عربستان سعودی انتقاد کردند و گفتند که ایالات متحده حتی برای دوستان این کشور نیز 'غیر قابل اعتماد' است.

 

انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.