به گزارش جماران،  بیست و هشتمین سالروز ارتحال امام خمینی (ره) که با نهمین روز از ماه مبارک رمضان مصادف شده ؛ با حضور پرشور مردم برگزار شد.

** مردم مومن و روزه دار از استان های مختلف از جمله تهران، قم، سمنان، اصفهان، البرز و قزوین در این مراسم حضور داشتند.
** گروه های مختلف دانشجویی، دانش آموزی، ورزشکاران، بانوان، جوانان و هنرمندان در این مراسم حضور داشتند.
** شخصیت های مختلف سیاسی از جمله روسای سه قوه، وزیران، نمایندگان مجلس شورای اسلامی و خبرگان، اعضای بیت امام خمینی(ره) و نمایندگان کشورهای مختلف دنیا از جمله حاضران این مراسم بودند.
** به رغم گرمای هوا و روزه دار بودن بسیاری از هموطنان، حضور مردم در این مراسم پرشور و انبوه بود.
** حضور گروه های مختلف امدادی از جمله اورژانس و هلال احمر و پلیس در مراسم مشهود بود و این تیم ها مشغول امدادرسانی به مردم بودند.
** مراسم ارتحال امام از ساعت ١٨ و ١٠ دقیقه با قرائت قرآن توسط قاری بین المللی سعید پرویزی و سپس مداحی سید مجید بنی فاطمه آغاز شد.
** بر خلاف سال های گذشته حجت الاسلام سید حسن خمینی پیش از سخنان رهبر معظم انقلاب سخنرانی نکرد.
** سخنرانی رهبر معظم انقلاب که بیش از یکساعت به طول انجامید از ساعت ١٨ و ٢٠ دقیقه آغاز شد.
** رهبر معظم انقلاب امروز و در این مراسم در فرازهایی از بیانات خود گفتند: ببینید وقاحت دشمن ما تا کجاست! رئیس‌جمهوری آمریکا در یک نظام قبیله‌ای عقب‌مانده‌ منحطِ محض در کنار رئیس قبیله می‌ایستد و رقص شمشیر می‌کند؛ آن‌وقت به 40میلیون رأی ملت ایران در یک انتخابات آزاد ایراد می‌گیرد.
** رهبر انقلاب همچنین امروز در مراسم سالگرد رحلت امام خمینی(ره) فرمودند: نام امام گره‌گشا است؛ علاوه بر اینکه اصول امام یک اصول تمام‌نشدنی و کهنه‌نشدنی است. بنابراین امروز هم شعار «عدالت اجتماعی و اقتصادی»، شعار «استقلال»، شعار «آزادی»، شعار «مردم‌سالاری» و شعار «جداشدن از چنبره‌ی آمریکا» برای جوان‌های ما جذاب است.
ما البته در برخی از این شعارها انصافا عقب هستیم. ما در مورد عدالت اجتماعی عقبیم، در مورد تحقق برخی از مبانی و اصول اسلامی عقب‌ماندگی داریم؛ این را انکار نمی‌کنیم. اما همت ما و هدف ما و آرمان ما همین است.
این برای نسل جوان جذاب است؛ بلکه برای نسل جوان کشورهای دیگر به‌خصوص کشورهای اسلامی جذاب است؛ این قدرت بسیج‌کنندگی انقلاب است.
من این را می‌خواهم بگویم: مسئولان کشور، فعالان سیاسی کشور، از این قدرت بسیج‌کنندگی انقلاب غفلت نکنند. این نعمت بسیار بزرگی است. 
** در پایان؛ مراسم نماز جماعت مغرب و عشا و افطار و پذیرایی از روزه داران پس از اذان در صحن های مختلف از جمله صحن حاج آقا مصطفی برگزار شد.

 

انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.