سفیر ایران در دانمارک گفت: تهدیدات منطقه‌ای مستمر و تبلیغات مسموم پرهزینه، هیچکدام نتوانست بین امت و امام جدایی افکنده و اراده ملت آگاه ایران را سست کند.

به گزارش جماران ، مراسم بیست و هشتمین سالگرد  بزرگداشت ارتحال امام خمینی(ره) در دانمارک  با حضور سفیر جمهوری اسلامی  ایران ،رئیس مرکز امام علی و علاقه‌مندان به انقلاب اسلامی ایران از اتباع کشورهای لبنان ، عراق ، پاکستان ، افغانستان و دانمارک در مرکز اسلامی امام علی کپنهاگ برگزار شد.
 
در این مراسم مرتضی مرادیان سفیر جمهوری اسلامی ایران با اشاره به شخصیت ممتاز و تاریخ‌ساز امام خمینی(ره) گفت: نفوذ کلام و رهبری مدبرانه حضرت امام ره نه تنها در ایران و منطقه بلکه در سراسر جهان موجی از بیداری و مقاومت ایجاد نمود. باور راسخ، اندیشه‏‌های والا و رهبری بی‌نظیر ایشان ارکان قدرت در شرق و غرب را متزلزل کرده و باعث بیداری و خودباوری مردم ایران و مسلمانان جهان شد ه است.

 

وی در ادامه با تاکید بر دیدگاه امام خمینی مبتنی بر وحدت، قانون گرایی و مردم سالاری که منتج به نهادینه شدن ارکان کشور و همبستگی و اقتدار ملت ایران شده است گفت: خدامحوری امام و مردم دوستی او به حدی مردم قدرشناس ایران را توانمند نمود که موفق شدند از همه بحران ها، سربلند بیرون آیند و خوشبختانه تفرقه‌افکنی‌های گوناگون داخلی، ترور شخصیت های اصلی نظام، توطئه های گسترده خارجی، جنگ تحمیلی 8 ساله، تحریم‌های ناعادلانه بلندمدت، تهدیدات منطقه ای مستمر، تبلیغات مسموم پرهزینه، هیچکدام نتوانست بین امت و امام جدایی افکند و اراده ملت آگاه ایران را در دستیابی به اهداف والای خویش سست کند.

وی در ادامه با اشاره به دیدگاه پیامبرگونه امام خمینی(ره) و تلاش‌های خستگی‌ناپذیر ملت مصمم ایران افزود: با وجود آن‌که نزدیک به ربع قرن از درگذشت آن بزرگوار می‌گذرد، آرمان او همچنان چراغ راه مردم ایران و ملت های منطقه است.

سفیر ایران در ادامه سخنان خود با تحلیل شرایط فعلی جهان ، جوامع اسلامی را دعوت  به مشی و آموزه‌های امام راحل نمود که یکی از ویژگی های بارز آن استکبار ستیزی و عدالت خواهی و در عین حال نفی خشونت و خونریزی است.

مرادیان افزود: پیروی از روش روشنگرانه امام خمینی ره در دشمن شناسی، شناخت حقیقی اسلام، افشای مدعیان دروغین اسلام و وابسته، ضرورتی اجتناب‌ناپذیر است؛ زیرا بهره‌گیری از رهنمودهای ایشان هم می‌تواند باعث خنثی‌سازی توطئه‌های معاندین شود هم از افراط و تفریط جلوگیری کرده و هم مانع استفاده ابزاری بدفهمان و افراطیون از دین شود.

وی در پایان سخنان خود ضمن ابراز سپاس از خداوند متعال که در پرتو هدایت‌های امام خمینی(ره) مردم سربلند ایران، با هر رنگ و نژاد و مذهب، از امنیت و همزیستی توام با آرامش برخوردارند و می‌توانند با آسودگی در مسیر رشد و تعالی کشورشان گام بردارند، گفت : برگزاری انتخابات اخیر ریاست جمهوری در ایران و عزم ایرانیان که با وجود دشمنی بدخواهان و در منطقه ای مملو از ناامنی و بی‌ثباتی، مهمترین حق حاکمیت خود را به شکلی ستودنی، اعمال کردند و نتیجه آن حضور بیش از 41 میلیون نفر در انتخابات ریاست جمهوری که نه تنها اختلاف سطح توسعه سیاسی در ایران با دیگر کشورهای منطقه و غربی را نشان داد بلکه گواه آشکاری بود بر این‌که ایرانیان در پاسداشت دو میراث گرانبهای امام یعنی قانون گرایی و مردم سالاری، همواره ثابت قدم هستند.

در ادامه این مراسم حجت الاسلام خادمی رئیس مرکز اسلامی امام علی دانمارک نیز ضمن تجلیل از شخصیت بی بدیل امام خمینی تاکید کرد که بیشترین تاثیر را در ارتقاء و معرفی  اسلام و مسلمانان خصوصا شیعیان را در عصر حاضر داشته‌اند .  
از دیگر برنامه‌های گرامیداشت ارتحال امام خمینی نمایش مستند روح الله و ضیافت افطار از شرکت کنندگان در  این مراسم بود.

 

انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.