به گزارش جماران؛ منابع امنیتی پاکستان روز یکشنبه اعلام کردند در جریان عملیات سه روزه نیروهای امنیتی این کشور در منطقه 'مستونگ' ایالت بلوچستان در جنوب غربی پاکستان، جمعی از کلیدی ترین عناصر به گروه تروریستی داعش در این کشور کشته شدند.

منابع یاد شده اعلام کردند این عملیات بر اساس یک سری اطلاعات محرمانه بدست آمده توسط عوامل اطلاعاتی پاکستان، از روز جمعه گذشته آغاز شده و امروز(یکشنبه) به پایان رسید و طی آن دست کم 13 داعش کشته و تعدادی دستگیر شدند.
براساس این گزارش، تحقیقاتی که پس از حادثه حدود 10 روز پیش مبنی بر ربوده شدن دو شهروند چینی در ایالت بلوچستان آغاز شد، منجر به کشف اطلاعاتی در خصوص حضور گروهی از داعشی ها در منطقه مستونگ شد که با عملیات نیروهای ویژه امنیتی، تعدادی از آنها کشته و تعدادی نیز دستگیر شدند اما نیروهای امنیتی پاکستان هنوز موفق به پیدا کردن دو شهروند چینی نشده اند.
گزارش یاد شده حاکی است هنگامی که نیروهای امنیتی پاکستان به یک غار به عنوان مخفی گاه داعشی ها در مستونگ حمله کردند، عوامل اصلی داعش از نقاط مختلف پاکستان برای تشکیل جلسه و اتخاذ تصمیماتی، در این مخفی گاه جمع شده بودند که بیشتر آنها کشته شدند. منابع امنیتی پاکستان اعلام کردند این مخفی گاه مقر اصلی داعش در پاکستان برای طرح نقشه های تروریستی در این کشور بوده است.
در این حمله تعدادی جلیقه انفجاری، مقداری مواد منفجره و مهمات و تعدادی سلاح کشف شده است.
گزارش منابع امنیتی پاکستان حاکی است این عملیات یکی از مهم ترین عملیات های نیروهای پاکستان علیه داعش محسوب می شود.
ارتش پاکستان هنوز رسما در باره این عملیات بیانیه ای صادر نکرده و اخبار موجود، صرفا براساس گفته های منابع امنیتی این کشور است.
اخیرا، ارتش پاکستان زمزمه های هشدار گونه ای را در خصوص حضور و تحرکات داعش در این کشور آغاز کرده و رسما پذیرفته است که داعش، تهدیدی جدی برای این کشور است.
سال گذشته، ژنرال راحیل شریف فرمانده وقت ارتش پاکستان که هم اکنون فرماندهی ائتلاف خودساخته عربستان را برعهده گرفته است، مدعی شده بود که ارتش پاکستان حتی اجازه ورود 'سایه داعش' به این کشور را نخواهد داد.
طی بیش از یک سال اخیر، گروه تروریستی داعش مسئولیت حملات تروریستی مرگبار متعددی را در مناطق مختلف پاکستان برعهده گرفته است و در روزهای اخیر نیز، داعش مسئولیت انفجار مرگبار در شهر مستونگ ایالت بلوچستان پاکستان را که دست کم 30 کشته برجای گذاشت، برعهده گرفت.
داعش از مدت ها پیش در افغانستان حضوریافته و اکنون به نظر می رسد، به دنبال محکم کردن جای پای خود در پاکستان است.

 

انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.