به گزارش جماران؛ عضو کمیسیون اقتصادی مجلس شورای اسلامی با اشاره به موانع و مشکلات رسانه ها گفت: رسانه ها امروز بیش از حمایت مالی‌، نیازمند حمایت های معنوی، حقوقی و قضایی هستند.

الیاس حضرتی روز یکشنبه درباره مسائل حوزه رسانه در چند سال اخیر افزود: پیشتر مشکلات فراوانی مانند توقیف های پی در پی، برخوردهای سلیقه ای و حزبی با برخی نشریات وجود داشت و مطبوعات و رسانه ها با آنها دست و پنجه نرم می کردند اما به رغم تمام گرفتاری ها، نشریات منتشر می شدند. 
وی تصریح کرد: با تدابیر دولت یازدهم تا حد زیادی فضا باز شد اگرچه همه مشکلات رفع نشده اما نسبت به گذشته مشکلات نشریات خیلی کاهش یافته است. 
مدیر مسئول روزنامه اعتماد، عملکرد معاونت مطبوعاتی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی در چهار سال گذشته را مثبت ارزیابی کرد و گفت: در این مدت اهتمام خوبی به مطبوعات شده است. 
حضرتی خاطرنشان کرد: صدور تعداد مجوز فعالیت برای رسانه ها، مطبوعات و پایگاه های خبری در چهار سال گذشته قابل مقایسه با دوره های گذشته نیست. 
به گفته وی، البته از نظر حمایتی خیلی فرق نکرده، یک رویه قدیمی بوده و همچنان ادامه دارد بطوریکه یک بودجه بی مورد بین نشریات مختلف توزیع می شود. 
عضو کمیسیون اقتصادی مجلس شورای اسلامی تصریح کرد: بارها نامه نوشتیم که این بودجه قطع شود زیرا نیازی به آن نیست. روزنامه اگر روزنامه باشد نیاز به اینگونه حمایت ها ندارند و حمایت های معنوی، قضایی و حقوقی نیاز بیشترمطبوعات است. 
حضرتی از مسئولان خواست که به نشریات بیشتر اعتماد کنند و اجازه دهند به لحاظ حرفه ای آنچه خود تشخیص می دهند، منتشر کنند. نیاز مالی نیاز امروز مطبوعات ما نیست. 
وی در عین حال گفت: رسانه ها و مطبوعات همواره به رسالت خطیر خود آگاه بوده و همگام با دیگر اقشار مردم ایران در همه صحنه ها حضور چشمگیر و فعال داشته باشند که البته دارند. 

 

انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.