رهبران سیاسی انگلیس و جهان حوادث شامگاه شنبه گذشته در پایتخت انگلیس را که منجر به کشته شدن و زخمی شدن شماری از مردم شده است، را محکوم کردند .

'به گزارش جماران، ترزا می' نخست وزیر انگلیس شامگاه شنبه در یادداشتی که بر روی صفحه توئیترش منتشر کرد، حملات صورت گرفته در لندن را 'وحشتناک 'توصیف کرد و گفت به طور بالقوه به عنوان حمله تروریستی دیده می شوند.
وی اعلام کرد که صبح روز یکشنبه نشست اضطراری کابینه موسوم به کبرا برای بررسی حوادث شامگاه شنبه در لندن برگزار خواهد شد.

'جرمی کوربین'، رهبر حزب کارگر و 'تیم فارون، رهبر حزب لیبرال دموکرات انگلیس از دیگر رهبران سیاسی این کشور هستند که حملات لندن را محکوم کرده‌اند.

رهبر حزب کارگر حوادث لندن را 'بی رحمانه ' و 'شوک آور' توصیف و با قربانیان و خانواده های آنها ابراز همدری کرده است.
صادق خان، شهردار مسلمان لندن نیز حملات شامگاه شنبه در پایتخت انگلیس را به شدت محکوم و آن را حملاتی 'بزدلانه به بیگناهان' توصیف کرد.

در همین حال، 'امانوئل مکرون'، رئیس جمهوری فرانسه نیز ضمن محکوم کردن حملات یاد شده، تصریح کرد که کشورش بیش از هر زمان دیگری در کنار انگلیس ایستاده است.

وزارت امور خارجه آمریکا نیز در بیانیه ای با اعلام اینکه به دقت در حال نظارت بر حوادث اخیر در لندن است، گفته است که واشنگتن آماده کمک به دولت انگلیس است.
وزارت خارجه آمریکا همچنین به شهروندان آمریکایی در انگلیس توصیه کرده است به هشدارهای مقامات عمل کنند و از لحاظ امنیتی، هشیار باشند.

'دونالد ترامپ'، رییس جمهوری آمریکا نیز شامگاه شنبه در واکنش به این حادثه لندن در یادداشتی در صفحه توییترش عنوان کرد: «باید هوشیار، مراقب و سرسخت باشیم. به دادگاه های نیاز داریم که حقوقمان را به ما باز گردانند. برای افزایش سطح امنیت نیاز به ممنوعیت سفر (فرمان ضد مهاجرتی) داریم».

دونالد ترامپ در دومین پیام خود در توییتر درباره حوادث لندن، نوشت آمریکا هر آنچه که بتواند انجام می دهد تا در جریان این حوادث تاثیر برانگیز در لندن، به انگلیس کمک کند

رییس جمهوری آمریکا در ادامه این پیام نوشت: 'ما با شما هستیم. خدا رحم کند.'
«جولی بیشاپ» وزیر امور خارجه استرالیا در بیانیه ای حوادث «پل لندن» و «'بارو مارکت'» در پایتخت انگلیس را 'تکان دهنده' توصیف کرد.
در بیانیه وزیر امور خارجه استرالیا آمده است: 'ما برای کمک به دولت انگلیس در پاسخ به این حملات آماده هستیم و با آسیب دیدگان این حوادث و خانواده های آنها ابراز همدردی می کنیم.'

از سوی دیگر، 'علی دیزایی» فرمانده پیشین پلیس متروپلیتن لندن بامداد یکشنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا گفت: البته هنوز خیلی زود است که اوضاع را ارزیابی کرد اما گزارش های اولیه حاکی از آن است که بار دیگر حمله ای از سوی افراط گرایان در لندن رخ داده است.

وی افزود: هدف آنها ایجاد وحشت و اخلال در شهر است. به تعبیری آنها بار دیگر به هدف شان دست یافتند و لندن در وضعیت امنیتی قرار گرفته است.

دیزایی ادامه داد: غیر ممکن است که آژانس های اعمال قانون قادر باشند تا هم زمان با وقوع حمله واکنش نشان دهند. پلیس در چنین شرایطی تنها پس از وقوع حادثه به مردم اطمینان دهد.

وی تصریح کرد: در چنین شرایطی سئوال مهمی که بایستی از سوی دولت مطرح، اما کمتر مورد توجه قرار می گیرد این است چرا جوامعی که مامن چنین افراد افراطی هستند پا پیش نگذاشته و پلیس را در جریان نمی گذارند.

پلیس متروپلیتن لندن تایید کرده است که یک خودرو وَن شنبه شب روی پل معروف 'لاندن بریج '(پل لندن)، عابران را زیر گرفته و هم‌زمان در 'بارو مارکت'، محله‌ای نزدیک به این پل، یک مرد در رستورانی چند نفر را چاقو زده است.

پلیس لندن تاکنون کشته شدن یک نفر در جریان حملات را تایید کرده است اما گزارش های تایید نشده حاکی از کشته شدن دستکم هفت نفر و زخمی شدن بیش از 20 نفر در این حملات است.

 

انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.