اینکه کسی خود را خط امامی و دیگری را غیرخط امامی بداند، ملاک و معیار قضاوت محسوب نمی‎شود.

چیت چیان گفت: اینکه کسی خود را خط امامی و دیگری را غیرخط امامی بداند، ملاک و معیار قضاوت نمی‌شود. عملکرد ماست که تعیین می‌کند چقدر در مسیر و خط امام هستیم و چقدر با آن فاصله داریم.

به گزارش جماران، حمید چیت‌چیان که در زمان رحلت امام(ره) نماینده مجلس سوم شورای اسلامی بود؛  در نقل خاطره ای از آن روز، گفت: وقتی این خبر اعلام شد بدترین ساعات عمر را گذراندم و در یک بهتی قرار گرفتم. بسیار برای آینده انقلاب نگران بودم.

وی افزود: نقشی که حضرت امام(ره) در انقلاب داشت بی‎بدیل بود، همه نگران آینده انقلاب و نظام بودند که چگونه خواهد شد. منتها با اقدامی که مجلس خبرگان رهبری انجام داد، آرامش خاصی بر جامعه حاکم شد. غم، قصه و اندوهی که همه مردم را فرا گرفته بود اصلا قابل بیان نیست، مخصوصا آن زمانی که وصیت نامه حضرت امام در مجلس قرائت شد.

وزیر نیرو یادآور شد: وجود امام(ره) مایه وحدت در کشور بود. ایشان تمام پیش‎بینی‎ها را برای تداوم انقلاب انجام داد و اساس و بینان‎هایی گذاشت که الحمدالله باعث حفظ انسجام، یگانگی و وحدت مردم بعد از رحلت امام شد.

وی در پاسخ به این سئوال که تفاوت مدعیان امروز خط امامی و انقلابی بودن با خط امامی و انقلابی‎های واقعی چیست؟، گفت: این تعابیر خیلی روشن کننده واقعیت مسئله نیست، اینکه کسی خود را خط امامی و دیگری را غیرخط امامی بداند، ملاک و معیار قضاوت محسوب نمی شود. این نام گذاری‎ها اصالت ندارد بلکه عملکرد اصالت دارد.

این عضو کابینه دولت تدبیر و امید، اظهار کرد: امام اهداف و آرمان مشخصی را درباره آینده انقلاب و نظام برای جامعه مطرح کرد. بنابراین تمام کسانی که به آن اهداف و آرمان ها پایبند باشند، در مسیر و خط امام حرکت می کنند. در مجموع این نامگذاری ها بیشتر نمایشی و ظاهری است. باید به اعمال و رفتار خود برگردیم، ببنیم این کار را که انجام می دهیم چقدر با آرمان های امام همخواهی و تطبیق دارد. چون عملکرد ماست که تعیین می کند چقدر در مسیر و خط امام هستیم و چقدر با آن فاصله داریم.

 

انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

  • کدخبر: 665655
  • منبع: خبرآنلاین
  • نسخه چاپی
نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.