خروج دولت آمریکا از توافقنامه پاریس نشانگرعدم مسئولیت پذیری این کشور است

سخنگوی وزارت امور خارجه گفت: خروج ایالات متحده آمریکا از توافقنامه پاریس نشانگر عدم مسئولیت پذیری دولت این کشور در قبال جامعه جهانی و سبب انزوای روزافزون آنها خواهد شد.

به گزارش جماران، بهرام قاسمی اظهار داشت: تغییرات اقلیمی چالش های جهانی بزرگی ایجاد کرده است که مقابله با تبعات ناگوار آنها نیازمند مشارکت کامل و صادقانه همه کشورها مخصوصا دولتهای صنعتی است.

وی افزود: این تغییرات تاثیرات مخربی بر کشورهای در حال توسعه و به ویژه در غرب آسیا به دنبال خواهد داشت که از جمله آنها بالا رفتن بیش از حد گرمای فصلی، آسیبهای اقتصادی و اجتماعی بسیار گسترده علاوه بر خشکسالی، طوفان های گرد و غبار، ظهور بیماری های نوپدید، جابجائی جمعیتی و مهاجرت می باشد. 

سخنگوی وزارت امور خارجه تصریح کرد: عدم پایبندی به تعهدات توافقنامه پاریس از سوی دولتی که دومین تولیدکننده گازهای گلخانه ای و از آلوده کننده ترین کشورهای جهان است، غیر قابل قبول بوده و تقبیح می شود. جامعه جهانی می بایست دولت جدید آمریکا را به اجرای دقیق و کامل تعهدات بین المللی آن کشور وادار نماید. خدشه وارد نشدن به توافق های جهانی مانند موافقتنامه پاریس که به نوبه خود مظهر جهانی همکاری مشترک و تقویت چندجانبه گرائی شده، لازم و ضروری است و جامعه جهانی بایستی مجدانه مانع تضعیف آن شود. 

قاسمی در پایان تاکید کرد: به اعتقاد جمهوری اسلامی ایران خروج غیرمسئولانه دولت آمریکا به عنوان یکی از بزرگترین کشورهای انتشار دهنده گازهای گلخانه ای در جهان، رافع مسئولیت تاریخی این کشور در قبال تغییرات اقلیمی ناشی از انتشار گازهای گلخانه ای نخواهد بود.

 

انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.