به گزارش جماران؛ تارنمای روسی 'آر تی' نوشت: قانون گذاران دانمارکی قانون 150 ساله این کشور مبنی بر 'ممنوعیت توهین به ادیان' را لغو کردند. قانونی که به موجب آن هرگونه اهانت به مقدسات یک دین در ملاء عام، از جمله آتش زدن کتب آسمانی، پیگرد قانونی به همراه داشت.

این تارنمای روسی با اشاره به تاریخچه این قانون، افزود:اگرچه این قانون از مدت ها قبل در ساختار جزایی دانمارک وجود داشته است اما تنها در چند مورد محدود، به مجازات افراد انجامیده است. 
به نوشته این تارنما، درسال 1938، چهار تن به جرم نمایش پلاکاردهای ضدیهودی محاکمه شدند و به دنبال آن در سال 1946 عده ای به سبب اجرای مراسم غسل تعمید در یک مهمانی به پرداخت جریمه نقدی محکوم شدند. علاوه براین ، 46 سال قبل نیز دو تهیه کننده رادیویی به علت روی آنتن بردن ترانه ای در استهزای دین مسیحیت، محاکمه شده اما در نهایت از اتهامات تبرئه شدند. 
این تارنمای روسی درادامه نوشت: دیروز(جمعه)با رأی اکثریت نمایندگان پارلمان دانمارک، بند 140 قانون اساسی این کشور لغو شد. بندی که به موجب آن ' هر فردی که در ملاء عام به اصول و یا مقدسات پیروان یک مذهب اهانت نماید محکوم به پرداخت جریمه نقدی و یا تحمل 4 ماه حبس خواهد شد'.

 

انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.