به گزارش جماران؛ مرکز توسعه انسانی و فقر دانشگاه اکسفورد در جدیدترین گزارش خود با عنوان 'فقر چند بعدی' اعلام کرد 31 درصد از جمعیت 689 میلیون نفری کودکان فقیر جهان در هند زندگی می کنند.

این گزارش که روز شنبه در روزنامه های هند منتشر شد آمده است کشورهای نیجریه ،اتیوپی و پاکستان به ترتیب با هشت ، هفت و شش درصد به ترتیب در رده های بعدی بیشترین فقیر چند بعدی کودکان قرار دارند.
بر اساس این گزارش، هند دارای 217 میلیون کودک است که 49 درصد از این افراد در فقر چند بعدی بسر می برند .
در ادامه این مطلب اضافه شده است بیش از 528 میلیون نفر در هند دچار فقر چند بعدی هستند که این تعداد بیشتر از جمعیت کشور های فقیر در جنوب صحرای آفریقا است.
این مرکز درادامه گزارش آورده است نزدیک به 50 درصد از جمعیت کودکان در 103 کشور مورد تحقیق با یک میلیارد و 45 میلیون نفر در جنوب آسیا و جنوب صحرای آفریقا زندگی می کنند.
'سابینا الکایر' رئیس مرکز توسعه انسانی و فقر آکسفورد، این میزان فقر را نگران کننده دانست و تصریح کرد این آمار زنگ خطر را برای کشورهایی که اهداف جهانی توسعه پایدار را در دستور کار خود قرار داده اند به صدا درآورده است.
موسسه توسعه انسانی سازمان ملل متحد ،فقر چند بعدی را شامل محرومیت دربهداشت و سلامت ،آموزش و استاندارد زندگی تعریف کرده است.
کودک فقیر چند بعدی، فردی است که فاقد دستکم یک سوم از 10 شاخص در زمینه بهداشت و سلامت ، آموزش و استاندارد زندگی است .
شاخص هایی مانند تغذیه ،مرگ و میرکودکان ،دسترسی به سوخت برای پخت و پز،شبکه فاضلاب ،آب آشامیدنی سالم ،برق و مالکیت ازجمله شاخص های تعیین کننده برای فقر چندی بعدی است.
مرکز توسعه انسانی و فقر وابسته به دانشگاه آکسفورد داده های خود را از 103 کشور جهان جمع آوری می کند.

 

انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.