پروفسور «کریس رپلی»، استاد دانشگاه «یو سی ال» انگلیس به دنبال تصمیم دونالد ترامپ برای خروج آمریکا از معاهده تغییرات اقلیمی پاریس و تاثیرات مخرب این تصمیم، تصریح کرد که ترامپ هیچ درکی از علم و این معاهده ندارد .

به گزارش جماران، پروفسور «کریس رپلی»، استاد دانشگاه «یو سی ال» انگلیس در گفت وگو با روزنامه ایونینگ استاندارد که روز جمعه منتشر شد گفت: پس از شنیدن این خبر شوکه شدم. اول فکر می کردم که این تصمیم، آسیب بزرگی خواهد زد اما پس از آنکه فکر کردم متوجه شدم که او لطف بزرگی انجام داده است. چون ما به هیچ طریقی نمی توانستیم تا این حد مطرح شویم. 
وی افزود: ترامپ هیچ درکی از علم و معاهده پاریس ندارد. این معاهده الزام آور نبود بلکه یک معاهده داوطلبانه بود که به نظر من آمریکا باید درباره آن دوباره مذاکره کند.
این کارشناس انگلیسی اضافه کرد: او همچنین درکی از تاثیر مخربی که خروج از این معاهده بر مشاغل و اقتصاد آمریکا خواهد داشت ندارد. امروز همه به آمریکا به عنوان انبار خنده نگاه می کنند. 
«سامانتا هیث» رئیس اداره تبادل پایداری لندن نیز در گفت وگو با ایونینگ استاندارد بیان داشت که تصمیم اخیر ترامپ بی ارتباط با کاهش محبوبیت وی در نظرسنجی های آمریکا نیست.
وی گفت: به نظر من نظر سنجی های آمریکا نشان می دهد که افراد بیشتری به صف مخالفان ترامپ می پیوندند.
یک کارشناس موسسه اقلیمی انگلیس (climate UK) نیز در گفت وگو با ایونینگ استاندارد بیان داشت: به رغم تصمیم رئیس جمهوری آمریکا مبنی بر خروج از معاهده پاریس، بسیاری از شرکت ها و موسسات اعلام کرده اند که به این معاهده پایبند هستند.
در همین حال صادق خان شهردار لندن نیز روز جمعه ضمن انتقاد از تصمیم ترامپ تاکید کرد که رهبران جهان بایستی بیش از گذشته در راستای پیشبرد اهداف معاهده پاریس گام بردارند.
وی در بیانیه ای عنوان کرد: من به معاهده پاریس پایبند هستم و به همکاری با سایر شهرهای بزرگ در زمینه مقابله با افزایش آلودگی هوا و حفاظت از محیط زیست ادامه خواهم داد.
«ترزا می» نخست وزیر انگلیس نیز شامگاه گذشته ضمن ابراز ناخرسندی از تصمیم آمریکا به خروج از معاهده تغییرات اقلیمی پاریس گفت که این توافق چارچوب مناسبی برای حفاظت از رفاه و امنیت نسل آینده به شمار می رود.
وی در گفت وگوی تلفنی با دونالد ترامپ تصریح کرد که انگلیس همچنان خود را به این توافق ملزم می داند.
دونالد ترامپ رئیس جمهوری آمریکا روز گذشته (پنجشنبه) در کاخ سفید اعلام کرد که دولت وی بی درنگ اجرای توافق پاریس را متوقف می کند.
اعلام خروج آمریکا از توافق آب و هوایی 2015 پاریس، با خشم و واکنش تند رهبران جهان همراه شد.
روسای دولت های فرانسه، آلمان و ایتالیا در بیانیه ای مشترک اعلام کرده اند که «معاهده پاریس قابل مذاکره» نخواهد بود.
توافق آب و هوایی پاریس در سال 2015 مورد قبول حدود 200 کشور جهان قرار گرفت تا از گرم شدن زمین با کاهش انتشار دی اکسید کربن و دیگر انتشارات حاصل از سوخت های فسیلی، جلوگیری کند.

 

انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.