به گزارش جماران؛ شبکه خبری ا بی سی فاش کرد که رئیس جمهوری آمریکا در نظر دارد تا پایان ماه ژوئن تغییرات عمده ای را در سیاست های این کشور با کوبا بویژه در زمینه های اقتصادی و مهاجرتی اعمال کند.

اوباما رئیس جمهوری سابق آمریکا در سال 2014 با برقراری رابطه سیاسی با هاوانا نزدیک به 50 سال مناقشه سیاسی و قطع رابطه با کشور کوبا و محدودیت های شدید بازرگانی و مهاجرتی با این کشور را خاتمه داد.
دونالد ترامپ رئیس جمهوری فعلی آمریکا در طول کمپین های انتخاباتی وعده داده بود تا در کنار برخی دیگر از تغییرات در سیاست ها و تصمیمات دولت قبلی در این رابطه نیز تجدید نظر کند.
حالا شبکه خبری ا بی سی به نقل از برخی منابع آگاه کنگره این کشور فاش کرده است که وی در نظر دارد به این وعده خود در کنار وعده هایی نظیر لغو قوانین بهداشتی و مهاجرتی و اقلیمی جامه عمل بپوشناند.
بر همین اساس رئیس جمهوری آمریکا تغییرات عمده ای را در مقررات تجاری با هاوانا در نظر دارد که می تواند بر روابط بازرگانی بسیاری از شرکت های آمریکایی که هم اکنون در حال مبادلات تجاری متعددی با کوبا هستند تاثیر بگذارد.
این مقامات همچنین فاش کرده اند که ترامپ بار دیگر محدودیت های مسافرتی شدیدی را برای اتباع آمریکا و کشور کوبا به مورد اجرا در خواهد آورد.
ای بی سی نوشته است که گرچه هنوز تاریخ دقیقی برای آغاز اجرای سیاست های جدید واشنگتن در نظر گرفته نشده اما به احتمال زیاد کاخ سفید تصمیمات مربوط به این سیاست ها را تا پایان ماه جاری(ژوئن ) اعلام خواهد کرد.
نشریه مذکور یاد آور شده است که هم اکنون 26 شرکت عمده بازرگانی آمریکایی قرار داد هایی را از جمله توافق هایی با خطوط هوایی و شرکت های تفریحی با کشور کوبا امضا کرده اند که اجرای این تصمیم ها سرنوشت همه آن ها را به مخاطره خواهد انداخت.
 

انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.