به گزارش جماران؛ مارتین شولتز رئیس سابق پارلمان اروپا و رئیس حزب سوسیال دموکرات آلمان در واکنشی طعنه آمیز به تصمیم دونالد ترامپ برای خارج کردن آمریکا از توافق آب و هوایی پاریس، گفت: آقای ترامپ نمی توانید واقعیت را به کناری هل بدهید!

شولتز در صفحه شخصی خودش در شبکه اجتماعی توییتر نوشت: آقای ترامپ شما می توانید از یک توافق خارج شوید اما نه از تغییرات آب و هوایی. وی افزود: واقعیت، یک دولتمرد دیگر نیست که او را به کناری هل بدهید! 
اشاره شولتز به اقدام ترامپ در اجلاس هفته گذشته سازمان پیمان آتلانتیک شمالی (ناتو) در بروکسل بود که در حرکتی نامتعارف اقدام به هل دادن نخست وزیر مونته نگرو کرد. 
روزنامه واشنگتن پست درباره این اقدام ترامپ نوشته بود: ترامپ هنگام عکس انداختن دسته جمعی سران ناتو در بروکسل نخست وزیر مونته نگرو را هل داد تا خودش برود و جلوی صف بایستد؛ این رفتار در شأن یک رئیس جمهوری نیست.
تصمیم یک جانبه آمریکا برخروج از توافق پاریس که ترامپ پنجشنبه شب آن را اعلام کرد، سیل انتقادها و واکنش های ادامه دار بین المللی و همچنین داخلی را به سوی دونالد ترامپ رئیس جمهوری این کشور سرازیر کرده است. 
آنگلا مرکل صدر اعظم آلمان نیز در واکنش به این تصمیم جنجالی ترامپ ، وعده اقدامات قاطع تر از همیشه را برای مقابله با تغییرات اقلیمی و محافظت از سیاره زمین داد و گفت: ما در آلمان، اتحادیه اروپا و در سراسر جهان، با عزمی بیش از هر زمان دیگر، نیرو و توان خودمان را برای غلبه بر چالش های تغییرات آب و هوایی متمرکز خواهیم کرد؛ ما برای حفظ خلقت آنگونه که می شناسیم، به توافق پاریس نیاز داریم. 

 

انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.