با شروع ماه مبارک رمضان و افزایش قیمت میوه و سبزیجات در پاکستان، مردم سراسر این کشور روز جمعه و از طریق شبکه های اجتماعی موج گسترده ای را برای تحریم سه روزه خرید میوه آغاز کردند.

به گزارش جماران ، فصل جاری اگرچه فصل برداشت و فراوانی انواع میوه ها، سیفی جات و سبزیجات در پاکستان است اما با شروع ماه مبارک رمضان و افزایش مصرف میوه، دلالان و تا حدودی نیز مغازه دارن سبب افزایش قیمت اقلام مختلف میوه و سبزیجات شده اند.
جمعی از نمایندگان مجلس نیز حمایت و همراهی خود را با این موج گسترده مردمی برای تحریم سه روزه میوه اعلام کرده اند.
در پیام هایی که در شبکه های اجتماعی بین میلیون ها پاکستانی دست به دست می چرخد، از همه مردم خواسته شده تا فقط به مدت سه روز از خرید میوه خودداری کنند و خواهند دید که دلالان و مغازه داران مجبور به بازگرداندن قیمت ها به شرایط قبل خواهند شد.
افزایش قیمت میوه در پاکستان، تاثیر چندانی بر درآمد کشاورزان و باغداران ندارد و بیشتر واسطه های سودجو در این میان، کسب درآمد بیشتر می کنند.
مردم همچنین خواستار نظارت موثر دستگاه های ذیربط بر قیمت میوه و مواد غذایی در ماه رمضان شده اند.
اقشار متوسط به پایین و ضعیف مردم پاکستان که اکثریت قریب به اتفاق را در این کشور تشکیل می دهند، برای تهیه میوه و سبزیجات مورد نیاز بیشتر به بازارهای شلوغ میوه و تره بار مراجعه می کنند و اگرچه قیمت ها در چنین بازارهایی نسبت به میوه فروشی های سطح شهر کمتر است، اما تقریبا به همان نسبت کیفیت پایین تری دارد.
پاکستان یکی از کشورهای صادر کننده میوه محسوب می شود و صادرات انبه به عنوان معروف ترین میوه صادراتی این کشور، از ماه آینده آغاز خواهد شد.

 

 

انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.