به گزارش جماران؛ کمیته عالی برنامه ریزی زیر نظر مدیریت شهری در ارتش رژیم صهیونیستی قصد دارد هفته آینده جلسه ای برای تصویب ساخت هزاران واحد مسکونی در شهرک های کرانه غربی را به تصویب برساند.

خبرگزاری فلسطینی معا روز جمعه به نقل از پایگاه های خبری عبری زبان گزارش داد، سه شنبه و چهارشنبه آینده دو نشست مهم از سوی کمیته عالی برنامه ریزی برای ساخت دو هزار و 600 واحد مسکونی تشکیل می شود که بخشی از آنها خارج از آنچه که رژیم صهیونیستی مجتمع های شهرک سازی در مناطق مختلف کرانه غربی می خواند ، است.
این نشست ها به علت سفر دونالد ترامپ رئیس جمهوری آمریکا به فلسطین اشغالی به تعویق افتاده بود.
ترامپ اخیرا در سفری به منطقه خاور میانه ابتدا به عربستان رفت تا در نشست کشورهای اسلامی - عربی و آمریکایی در ریاض شرکت کند . وی بعد از ترک ریاض مستقیما در فرودگاه تل آویو به زمین نشست و با مقامات رژیم صهیونیستی دیدار و مذاکره کرد.
پایگاه های خبری عبری زبان اعلام کردند که مقامات رژیم صهیونیستی انتظار موضع منفی از سوی دونالد ترامپ علیه این طرح ندارند.
یک منبع آگاه سیاسی رژیم صهیونیستی به کانال دوم اسرائیل (رژیم صهیونیستی) گفت که وضعیت ساخت و سازها به اطلاع دولت آمریکا رسیده و بخشی از این طرح مربوط به ساختمان های قدیمی است که ساخت و ساز در آنها پیشتر متوقف شده بود.
منابع خبری به این نکته اشاره کردند که این طرح ساخت و ساز اولین طرحی است که تل آویو بعد از ریاست جمهوری دونالد ترامپ طراحی کرده و قصد دارد آن را به تصویب برساند.
برخی از رهبران جناح راست رژیم صهیونیستی در زمان سفر ترامپ به تل آویو در دیدار با برخی از معاونان ترامپ به وی اطلاع دادند که ادامه فشارهای آمریکا موجب سقوط نتانیاهو خواهد شد. 
شهرک نشینان صهیونیست و همچنین اعضای پارلمان رژیم صهیونیستی از حزب لیکود نیز مخالفت خود را با تسهیلات ارائه شده از سوی کابینه نتانیاهو به فلسطینیان در جریان سفر ترامپ به منطقه اعلام کردند و تاکید نمودند که شهرک نشینان و شهرک سازی مانعی در مقابل صلح نیست.
آنان از نتانیاهو خواستند شهرک سازی را به روشی که به عملیات صلح آسیب نزند ادامه دهد.

 

انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.