به گزارش جماران؛  «ترزا می» نخست وزیر انگلیس ضمن ابراز ناخرسندی از تصمیم آمریکا به خروج از معاهده تغییرات اقلیمی پاریس گفت که این توافق چارچوب مناسبی برای حفاظت از رفاه و امنیت نسل آینده به شمار می رود.

یک سخنگوی دفتر نخست وزیری انگلیس (داونینگ استریت) بامداد امروز (جمعه) گفت دونالد ترامپ رئیس جمهوری آمریکا به صورت تلفنی با «ترزا می» نخست وزیر انگلیس در رابطه با تصمیم این کشور مبنی بر خروج از توافق اقلیمی پاریس گفت وگو کرده است.
وی افزود: نخست وزیر انگلیس در این گفت وگو تلفنی ناخرسندی خود را نسبت به این تصمیم اعلام و تصریح کرد که انگلیس همچنان خود را به این توافق ملزم می داند.
این سخنگو گفت: «ترزا می» اضافه کرد که توافق اقلیمی پاریس چارچوب مناسبی را برای حفاظت از رفاه و امنیت نسل آینده فراهم ساخته و زمینه استفاده از انرژی مقرون به صرفه را برای شهروندان و شرکت های تجاری ایجاد می کند.
سخنگوی دفتر نخست وزیری انگلیس افزود: در همین حال دونالد ترامپ اعلام کرد که روزنه همکاری های آینده آمریکا در چارچوب این توافق بسته نشده است.
وی اضافه کرد: دو طرف همچنین در رابطه با اهمیت تداوم همکاری ها در زمینه مسائل انرژی توافق کردند. 
رئیس جمهوری آمریکا پنجشنبه گذشته اعلام کرد که کشورش به طور رسمی از توافق سال 2015 پاریس درخصوص تغییرات آب و هوایی خارج می شود.
ترامپ با این توجیه که عضویت در توافقنامه آب و هوایی به ضرر اقتصاد کشورش خواهد بود و قادر به دستیابی به اهداف این توافقنامه نیز نخواهد بود، خروج آمریکا را از این توافقنامه اعلام کرد و گفت: از همین امروز کشورش اجرای مفاد این توافقنامه را متوقف خواهد کرد.
وی در عین حال افزود: با خروج از این توافقنامه آماده خواهد بود تا مذاکرات جدیدی را برای پیوستن دوباره تحت شرایط ویژه ای که منافع کشورش را تضمین کند، آغاز کند.
هر چند همزمان روسای دولت های فرانسه، آلمان و ایتالیا نیز در بیانیه ای مشترک اعلام کرده اند که «معاهده پاریس قابل مذاکره» نخواهد بود.

انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.