'نایجل فاراژ' رهبر پیشین حزب استقلال انگلیس (یوکیپ) روز پنجشنبه با انتشار بیانیه ای، ضمن تکذیب گزارش روزنامه گاردین، هر گونه ارتباط با پرونده تماس اطرافیان دونالد ترامپ رییس جمهوری آمریکا با روسیه را رد کرد.

به گزارش جماران، نایجل فاراژ در این بیانیه افزود: زمان زیادی طول کشید تا گزارش روزنامه گاردین را بخوانم، چون بسیار مضحک بود. این گزارش، اقدامی جنون آمیز از سوی نخبگان لیبرالی است که نتیجه همه پرسی برگزیت و پیروزی ترامپ را بر نمی تابند.
وی افزود: من هرگز به روسیه سفر نکرده و کاری با روسیه نداشته ام. تنها سه بار در شبکه تلویزیونی راشا تودی حضور داشته ام.
این سیاستمدار انگلیسی تصریح کرد: بعید می دانم «اف بی آی» نسبت به من نظر داشته باشد، چون ارتباطی با روسیه ندارم.
فاراژ همچنین در رابطه با دیدارش در ماه مارس گذشته با «جولیان آسانژ» بنیان گذار سایت ویکی لیکس در سفارت اکوادور در لندن گفت: دیدار من با آسانژ از سوی شبکه رادیویی ' ال بی سی' برای انجام مصاحبه صورت گرفته بود. 
به دنبال بالا گرفتن احتمال نفوذ دستگاه اطلاعات روسیه در نتیجه انتخابات ریاست جمهوری آمریکا، اداره تحقیقات فدرال آمریکا «اف بی آی» و کنگره، درباره رابطه احتمالی میان اطرافیان دونالد ترامپ و سازمان اطلاعات روسیه تحقیقاتی را آغاز کرده است.
روزنامه گاردین امروز (پنجشنبه) در گزارشی مدعی شد که «اف بی آی» در جریان ادامه تحقیقاتش درباره پرونده تماس های پنهان اطرافیان دونالد ترامپ با کرملین، نسبت به روابط رهبری پیشین حزب یوکیپ با رئیس جمهوری آمریکا و جولیان آسانژ «نظر دارد».
این روزنامه انگلیسی افزود: هر چند فاراژ متهم به اقدام اشتباه و مورد هدف تحقیقات «اف بی آی» نیست اما ماموران' اف بی آی' بر این باورند که او ممکن است اطلاعاتی را نسبت به افرادی که سوژه تحقیقات این سازمان هستند، در اختیار داشته باشد.
فاراژ تنها سیاستمدار انگلیسی بود که در کارزار تبلیغاتی دونالد ترامپ در آمریکا به نفع وی سخنرانی کرده بود. وی همچنین پس از پیروزی ترامپ در انتخابات ریاست جمهوری آمریکا، اولین مقام انگلیسی بود که به برج ترامپ در نیویورک سفر و به وی تبریک گفت

 

 

انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.