فرماندار شوش گفت: طی چند روز اخیر در 10 فقره آتش سوزی بیش از 150 هکتار از جنگل ها و بیشه زارهای این شهرستان از بین رفت.

به گزارش جماران، رضا نجاتی روز پنجشنبه در جریان بازدید میدانی از آتش سوزی رخ داده در جنگل های حاشیه رودخانه کرخه واقع در روستای دبات بخش مرکزی شوش گفت:این شهرستان با دارا بودن بیش از 14 هزار هکتار پارک جنگلی و بیشه زار نیازمند توجه ویژه در زمینه ی امکانات مهار آتش می باشد. 
وی گفت: با توجه به شروع فصل گرما و برداشت محصول گندم متاسفانه تعدادی از کشاورزان، با وجود آموزش همچنان اقدام به آتش زدن بقایای مزارع گندم می نمایندکه این امر با توجه به شرایط آب و هوایی و وزش بادهای گرم موجب آتش سوزی در جنگل ها و بیشه زارهای شهرستان شده است. 
نجاتی با اشاره به اقدامات صورت گرفته توسط محیط زیست شهرستان در جهت جلوگیری از آتش زدن مزارع گفت: بیش از 130 نفر در این رابطه شناسایی و به دستگاه قضایی معرفی شده اند. 
فرماندار شهرستان شوش گفت: باتوجه به حجم بالای جنگل ها ،مراتع و بیشه زارهای شهرستان که مسافتی بالغ بر 180 کیلومتر را شامل می شود و همچنین بر اساس استانداردهای تعریف شده توسط محیط زیست، امکانات و داشته های این اداره جوابگوی حفاظت و نگهداری از این حجم بالا نیست. 
وی گفت: با همکاری بخشداران، شهرداران ،اداره راه و شهر سازی ، منابع طبیعی،شرکت های صنعتی، نیروهای انتظامی و بسیج سایر امکانات شهرستان، در این راستا کمک های خوبی صورت گرفته ضمن اینکه همچنان با کمبود امکانات از جمله بالگرد ، خودروی آتش نشان و سایر تجهیزات برای مهار آتش سوزی در جنگل ها و بیشه زارهای این شهرستان روبرو هستیم. 
نجاتی گفت: مردم از آلودگی های ناشی از آتش زدن مزارع گله مند می باشند که از همه کشاورزان انتظار داریم با رعایت این مسایل از آتش زدن مزارع خودداری کنند چرا که این امر موجب خسارت به زمین های کشاورزی و جنگل های اطراف این مزارع که متعلق به خود مردم می باشند می شود. 

 

 

انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.