وزارت آمار هند روز پنجشنبه با انتشار گزارشی اعلام کرد رشد اقتصادی هند به عنوان سریعترین اقتصاد در حال رشد جهان در سه ماه چهارم سال مالی 2016-2017 به 6.1 درصد کاهش یافت.

به گزارش جماران،براساس این گزارش ،اقتصادی هند درسال مالی 2016-2017 حدود هفت درصد رشد داشته است درحالی که در مدت مشابه سال قبل از آن،میزان رشد این کشور هشت درصد بوده است.
در ادامه این گزارش اضافه شده است رشد ناخالص ارزش افزوده (GVA) در سه ماهه چهارم سال 2016-2017، 5.6 درصد و در سال مالی 2016-2017، 6.6 درصد اعلام شده است که این مقدار در سال گذشته آن به ترتیب 8.7 درصد و 7.9 درصد به ثبت رسیده است.
سال مالی هند از آوریل- فروردین- آغاز می شود.
'دی کی سریوستا'، مشاور ارشد اقتصادی هند گفت که طرح دولت برای مبارزه با پول سیاه به طور آشکار بر رشد اقتصادی هند تاثیر منفی گذاشته است .
وی می افزاید:رشد ناخالص اقتصادی در سال مالی 2016-2017 کمی بیشتر از رشد ناخالص ارزش افزوده است زیرا مالیات غیر مستقیم بر یارانه های دولتی هند در این مدت افزایش داشته است.
'تی سی ای انانت'، کارشناس ارشد در وزارت آمار هند گفت که رشد اقتصادی هند هنوز هم با سرعت قابل قبولی پیش می رود.
وی تصریح کرد بخش های از اقتصاد هنوز هم ضعیف است که باید تمرکز بیشتری دراین بخش ها صورت گیرد.
این آمار درحالی منتشر می شود که دولت هند به نخست وزیری 'نارندرا مودی'، در حال جشن گرفتن سومین سال دولت خود است و قصد دارد در ماه جولای لایحه اصلاح شده مالیات خدمات و کالا را اجرایی کند.
به گفته کارشناسان اقتصادی اجرای این لایحه می تواند بر اقتصاد این کشبر تاثیر منفی داشته باشد.
پیش از این بانک جهانی، رشد اقتصادی هند را در سال 2016 به دلیل اجرای طرح مبارزه با پول سیاه دولت 6.8 درصد اعلام کرده بود.
این بانک در گزارش خود که در ماه ژانویه سال جاری منتشر شد اعلام کرد رشد اقتصادی هند به دنبال مبارزه دولت با پول سیاه ،کاهش مصرف ،سرمایه گذاری خصوصی و محدودیت های اعتباری ایجاد شده کاهش یافته است.
دولت هند سه شنبه هشتم نوامبر(18 آبان) سال گذشته در پیام فوری تلویزیونی اسکناس های درشت را از گردش پولی این کشور خارج کرد.
مودی ،دلیل این تصمیم فوری را مبارزه با اسکناس های تقلبی ،پول سیاه ،فساد و تروریسم بر اقتصاد عنوان کرد.
این اقدام دولت هند باعث کاهش نقدینگی شد و فعالیت تعدادی از واحدهای تولیدی را تحت تاثیر قرار داد.

انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.