امنیت ملی افغانستان با انتشار بیانیه ای اعلام کرد که حمله خونین روز چهارشنبه کابل را شبکه «حقانی»، با همکاری دستگاه اطلاعاتی پاکستان (آی اس آی)، طراحی کرده است.

به گزارش جماران، امنیت ملی افغانستان شامگاه چهارشنبه در بیانیه خود آورده است که بر اساس گزارش های موثق اطلاعاتی، حمله خودروی بمب گذاری شده در کابل توسط شبکه حقانی با راهنمائی و همکاری مستقیم سازمان اطلاعات پاکستان طرح ریزی شده است.
در این بیانیه افزوده شده است که تحقیقات و بررسی برای شناسائی و بازداشت عاملان این انفجار جریان دارد.
ساعت 8 و 30 دقیقه صبح چهارشنبه انفجاری مهیب در منطقه دیپلماتیک کابل و در نزدیکی یکی از دفاتر امنیت ملی و سفارتخانه های خارجی در افغانستان، پایتخت این کشور را لززاند که به کشته شدن 100 تن و زخمی شدن 400 تن انجامید.
منابع خبری پیش از موضع گیری امنیت ملی افغانستان به نقل از شبکه «الجزیره» گزارش داده بودند که گروه تروریستی داعش، مسئولیت این حمله را به عهده گرفته است.
شماری از مقام های امنیتی افغانستان گفته اند که حمله های انفجاری و انتحاری در این کشور روندی پیچیده به خود گرفته و با همکاری چند گروه انجام می شود و در برخی حمله ها، گروه طالبان تجهیزات لازم را فراهم می کند، شبکه حقانی، اجرای آن را به عهده می گیرد و داعش مسئولیت آن را می پذیرد.
گروه طالبان روز گذشته به دنبال حمله خونین کابل اعلام کرد که این حمله کار افراد این گروه نبوده و آن را محکوم کرد.

 

 

انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.