به گزارش جماران؛ خبرگزاری فلسطینی معا روز چهارشنبه اعلام کرد، گزارش سازمان همکاری اسلامی نشان می دهد تعداد آوارگان 57 کشور عضو این سازمان بیش از 25 میلیون تن است که 61 و نیم درصد از آوارگان جهان را تشکیل می دهد.
در این گزارش که از سوی مرکز سازمان آمار اجتماعی و آموزش وابسته به سازمان همکاری اسلامی منتشر شده آمده است: از 50 مورد جنگ و درگیری در جهان 30 مورد آن در کشورهای اسلامی رخ داده است.
در این گزارش که آمار آن از سال 2015 جمع آوری شده با اشاره به این که بیش از 10 میلیون آواره (67 درصد از مجموع آوارگان) از کشورهای عضو این سازمان هستند، نسبت به افزایش روند بلایای انسانی در جهان اسلام و گسترش افراطی گری و بی ثباتی هشدار داده است.
در گزارش سازمان آمار اجتماعی و آموزش آمده است: کشورهای عضو سازمان همکاری اسلامی صحنه 75 درصد از حملات تروریستی در سال 2015 بوده اند که بیش از 90 درصد از قربانیان تروریست در جهان از کشورها هستند.
در این گزارش به کشورهای عضو سازمان همکاری اسلامی پیشنهاد شده برای تقویت جوامع و توسعه و تقویت سرمایه اجتماعی و کاهش بحران که در مسایل اقتصادی و اجتماعی و سیاسی تاثیر می گذارد فعالیت کنند.
سازمان همکاری اسلامی که در سال شامل 57 عضو از کشورهای اسلامی است که مجموع ساکنان این کشورها بیش از یک میلیارد و 600 میلیون تن (بر اساس آمارهای سال 2008) می باشد، یعنی یک چهارم ساکنان جهان .
این سازمان بر اساس تصمیم اجلاس تاریخی که در رباط، پادشاهی مغرب در ۲۵ سپتامبر ۱۹۶۹ برگزار شد به عنوان یک نتیجه از آتش‌سوزی جنایی مسجد الاقصی در اشغال بیت المقدس تأسیس شد.

 

انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.