هم اکنون درتعدادی از فروشگاهها و مغازه های سطح شهر دهلی نو پایتخت هند و شهرهای دیگر به علت استقبال مردم ،خرما ایرانی عرضه می شود.

به گزارش جماران، هرچند خرمای عربستان،تونس و دیگر کشورهای عربی نیز در مراکز فروش دیده می شود ولی بسیاری از خریداران بیشتر سراغ خرمای ایرانی را می گیرند.

'عبدالله بهزاد' یکی از پناهندگان افغان که 20 سال در ایران زندگی کرده می گوید طعم و کیفیت خرمای ایرانی قابل مقایسه با دیگر کشورها نیست .

وی افزود:خوشبختانه درسالهای اخیر کالاهای با کیفیت ایرانی از قبیل خرما ، ماکارونی و رب به وفور در هند یافت می شود.

'راجیو' فروشنده مواد غذایی در 'اینا مارکت' در دهلی نو می گوید با شروع ماه رمضان میزان فروش خرمای ایرانی به چند برابر افزایش یافته است.

وی خاطرنشان کرد محصولات ایرانی بویژه رب ،ماکارونی و خرما به علت کیفیت بالا مشتریان زیادی دارد.

یکی از تجار باسابقه هندی می گوید 85 درصد از جمعیت هند خریدار خرمای ارزان قیمت ایران هستند.

'یاسین بالوا' افزود: با حذف واسطه های منطقه ای و با تبلیغات مناسب می توان بازار خوبی در انتظار خرمای ایران است.

براساس گزارش مقامات بازرگانی هند فروش خرما در دهلی نو با آغاز ماه مبارک رمضان از 300 کیلوگرم به یک هزار و 500 کیلوگرم افزایش یافته است.

براساس آمار اعلام شده در شش ماه نخست سال گذشته ایران با صادرات 69 هزار و 371 تن خرما به ارزش 79 میلیون و 630 هزار دلار به 69 کشور جهان صادر کرده که هند با هفت هزار تن و به ارزش 10 میلیون دلار در جایگاه نخست قرار دارد.

تعدادی از صادرکنندگان ایرانی ،افزایش تعرفه ،قوانین دست و پاگیر گمرکی و مشکلات مربوط به انتقال پول را از مهمترین موانع حضور کالاهای ایرانی در هند می دانند.

به گفته این افراد در صورتیکه ایران مانند بسیاری کشورها اقدام به امضای توافقنامه تجارت ترجیحی با هند کند کالاهای ایرانی با توجه به کیفیت بالای آن می توانند به راحتی در بازار بزرگ یک میلیارد و 250 میلیون نفری هند به فروش برسد.

 

 

انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.