رئیس سابق سازمان اطلاعات ملی آمریکا مدعی شد که روسیه یقینا در انتخابات ریاست جمهوری سال گذشته آمریکا مداخله کرده است.

به گزارش جماران به نقل از سی ان ان، «جیمز کلاپر» رئیس سابق سازمان اطلاعات ملی آمریکا مدعی شد که روسیه یقینا  در انتخابات ریاست جمهوری سال گذشته آمریکا مداخله کرده است.

وی در مصاحبه ای با این شبکه آمریکایی با طرح این ادعا گفت: در خصوص مداخلات اتحاد جماهیر شوروی سابق در انتخابات در گذشته موارد زیادی داشته ایم اما هیچ یک از آنها به اندازه دخالت روسیه در این انتخابات تهاجمی و مستقیم نبوده است که آنها از طریق یک کارزار چند وجهی آن را انجام دادند.

وی در پاسخ به این سوال مجری برنامه که آیا وی ۱۰۰ درصد مطمئن است که روسیه در انتخابات ریاست جمهوری آمریکا دخالت داشته است، گفت: یقینا. به اعتقاد من مدارکی که ما متاسفانه در بررسی جامعه اطلاعاتیمان  نمی توانیم به جزئیات آن بپردازیم ، فراگیر و جامع بودند و به همین خاطر ما اینقدر از این مسئله مطمئن هستیم.

کلاپر در پاسخ به این سوال که از وی پرسید آیا مداخله روسیه در نتایج انتخابات تاثیر داشت یا خیر، گفت: ما نمی توانیم بگوییم که این کار بر نتایج تاثیر داشته است یا خیر و ما مدارکی دال بر این کار در روند شمارش آرای در ۵۰ ایالت ندیدم.

وی در عین حال در ادامه پاسخ به این سوال گفت: البته ما اجازه، صلاحیت و ظرفیت ورود به چنین بررسی را نداشتیم تا ببینیم این مداخله بر نتیجه انتخابات تاثیر داشته است یا خیر.

گفتنی است روسیه اتهامات وارده از سوی برخی جریان های سیاسی واشنگتن مبنی بر دخالت مسکو در انتخخابات ریاست جمهوری آمریکا را رد کرده و بی اساس می داند.

 

انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.