پایگاه اطلاع رسانی و خبری جماران -تهران

در مراسم افتتاحیه نمایشگاه قرآن عنوان شد:

حشمتی: منتظر آثار قرآنی هنرمندان هستیم

معاون قرآن و عترت وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی گفت: اکنون زمان تغییر انتقال مفاهیم قرآنی به جامعه است و زبان هنر و آثار هنرمندان بهترین زبان برای انتقال مفاهیم قرآنی به جامعه است.

به گزارش جماران، حجت الاسلام و المسلمین محمدرضا حشمتی عصر امروز دوشنبه (هشتم خرداد) در مراسم افتتاحیه بیست و پنجمین نمایشگاه بین المللی قرآن کریم که با حضور سیدرضا صالحی‌امیری (وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی)،‌ علی اکبر صالحی (رییس سازمان انرژی اتمی) و جمعی از صاحب‌نظران و مدیران فرهنگی و قرآنی کشور در مصلی تهران آغاز شد،‌ اظهار کرد: این نمایشگاه از سه بخش محتوایی، پشتیبانی و فروش تشکیل شده است که تا ساعاتی دیگر با حضور وزیر، مراسم افتتاحیه نمایشگاه به صورت رسمی آغاز می‌شود.

وی تاکید کرد: شورای سیاستگذاری نمایشگاه ۲۵ شعار «اخلاق،‌ قرآن و زندگی» را برای این دوره از نمایشگاه برگزیده است و فعالیت ها بر اساس این شعار شکل می‌گیرد؛ امیدواریم بتوانیم همچون سال گذشته در بررسی، بحث و تبادل مفاهیم قرآنی فعال باشیم.

معاون قرآن و عترت وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی تاکید کرد: بسیاری از اندیشمندان و در رأس آنها مقام معظم رهبری در دیداری که با اصحاب قرآنی داشتند این نکته را مطرح کردند که قرائت،‌ حفظ، تجوید و ... همه این‌ها باید مقدمه‌ای برای فهم قرآن و پس از آن عمل به قرآن باشد. ایشان کلمات ارزشمندی را مطرح کردند که باب‌هایی برای وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی باز شد.

حشمتی در ادامه با بیان اینکه مقام معظم رهبری بر این امر تاکید دارند که هنرمندان و نویسندگان باید در عرصه فعالیت‌ها و مفاهیم قرآنی حضور چشمگیر داشته باشند، گفت: اکنون زبان انتقال مفاهیم قرآن به جامعه باید تغییر کند و بهترین زبان برای مفاهیم قرآنی زبان هنر است. با بضاعتی که در وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی و حوزه فرهنگ و اندیشمندان این وزارتخانه وجود دارد و با توجه به تاکید وزیر محترم ارشاد که امر قرآن باید در رأس وزارتخانه باشد، امیدواریم این نمایشگاه بهانه‌ای شود که از هنرمندان و خلاقیت آن‌ها استفاده کنیم.

رییس بیست و پنجمین دوره از نمایشگاه بین‌المللی قرآن ادامه داد: امروز نیازمند خلاقیت هنرمندان هستیم و سخت منتظر خلق آثار قرآنی هنرمندان تا جامعه از این طریق با مفاهیم قرآن آشنا شود و نیازهای قرآنی جامعه برطرف شود. نزدیک به ۲۰ سازمان و نهاد ما را برای برپایی نمایشگاه کمک کردند و ما هر روز از ساعت ۱۷ تا ۲۴ پذیرای خانواده‌ها و علاقه‌مندان به فعالیت‌های قرآنی هستیم و در این نمایشگاه نشست‌ها و رونمایی‌هایی از محصولات و آثار قرآنی داریم.

 

انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.